Min första dag som pensionär

 
 
Den 1 juni 2022
Onsdag och jag skulle ha jobbat. Om det inte varit för att jag numera är pensionär. 
vad i hela friden skulle jag kunna fylla hela dagen med. Jag hade missat att ta bort väckningen på min klocka, så 06,01 burrade den på min handled. Vid halv nio åkte Stefan till gymmet. Ute regnade det och var bara runt 11 grader. 
Halv tio hade jag redan hunnit: Sitta i soffan med mitt kaffe. Ätit frukost, bäddat och gjort 20 min yoga.
 
Men sedan då? Stefan skulle inte vara tillbaka förrän efter halv ett. 
Jag tog bilen och åkte till Centrum för att se om jag kunde hitta något att ha på grillkvällen och på uppvaktning som vi ska,på på lördag. Jag kom hem med en ljus kavaj med tillhörande byxor. Köpt på HM för 598 kr. 
 

när Stefan kom hade jag lunchen klar. Han skulle åka och besiktiga grannens bil. Grannarna har blivit så skruttiga så Byströms och Stefan hjälps åt med att hjälpa dem. 
Jag gick ut och rensade bort en massa vildvuxet i slänten mot skogen. Trots att solen sken var det så kyligt att jag fick ta på mig en täckväst. 
Vid halv fem tog jag en skogspromenad. Då var det riktigt skönt i solen. Jag mötte rätt många som liksom jag gick i spåret. 
precis när jag gick kom vår leverans från Hello Fresch. Till middag valde vi sydasiatiskt fläskkött. Riktigt gott. 
Sen blev det TV-soffan resten av kvällen. 
så var min första dag som pensionär över. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback