Dag 3, måndag 6 mars

 
Vaknade med lite fjärilar i magen. Lite orolig inför cyklandet. 
Vi gick upp till frukosten tidigt. 
I väntan på att frukostbuffen skulle öppna och jag är jättenervös. 
 
Sen var det dags att prova ut cykel och gå igenom lite "regler" för cykelturen. Tecken mm. Nu låg paniken nära. Usch vad nervös jag var. Jag kände bara att jag inte ville. Testade att cykla och växla. Det var en helt ny typ av växel för mig. Jag bestämde mig för att testa och kändes det inte bra skulle jag avbryta och cykla tillbaka igen. Jag tänkte också ligga lite lågt och hålla mig längst bak. Vart hamnade jaG? Jo längst fram tillsammans med Stefan. Men det gick bra. Lite läskigt när det gick nerför och svängde åt vänster samtidigt. Vi cyklade på mindre landsvägar. Genom små byar och på landsbygden. Vi stannade för att ta en fika. Christer och Pamela hade ett favoritställe dom alltid stannar på. Tyvärr var det stängt så vi fick ta ett ställe intill.
 
Efter en snabb fika fortsatte vi vidare tillbaka mot hotellet. Flera skulle på Thaiboxning och avbröt när vi kom till hotellentren. Då hade vi cyklat 2,7 mil. Dom som ville kunde cykla ytterligare 6 km. Vi hängde på och totalt blev det då 3,3 mil. Det kändes i baken trots att jag fått låna ett par cykelbyxor av Stefan. 
 Vi stannade till vid någon typ av tempel/moske och tog ett gruppfoto. 
 
Det här skulle nog inte arbetsmiljöverket gilla. Dom kliver runt på rundstavar. Medan vi stod där råkade han på byggställningen uppe till höger tappa en färgburk på killen nere på marken 😁
 Före lunch blev det som valigt vattenaerobics. 
Efter lunch var vi med på ett WOD-pass med Frida. Passet kördes på löparbanorna i gassande sol. Riktigt svettigt med andra ord. 
 
 
 
 
Dagens träning avslutades med löpträning med Lovisa "Lofsan" Sandström. 
Det var med tunga ben vi gick till receptionen där vi skulle samlas. Cyklingen och WOD:en kändes i hela kroppen. Vi joggade i sakta mak ner till löparbanorna. Redan då undrade jag hur det skulle gå. Jäklar vad trötta benen var. 
Vi fick springa intervaller. Och det funkade! Vi klarade av det. Och jag joggade t o m tillbaka till hotellet. Så jäkla stolt! 
 
 
 
Efter middagen var det dags för Pamelas föreläsning. Mycket känslosamt och intressant, men jag var så trött efter dagens alla pass. Det var svårt att hålla ögonen öppna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback