Hagaparken

 Sportlov och jag tog ledigt på torsdagen. Vädret var ganska bra så vi åkte till Hagaparken. Vi ställde bilen vid Haga Forum (fd Hagaterminalen). Sedan gick vi i stort sett samma bana som vi sprang i Topploppet i somras. Nu tog vi det lugnt och såg oss omkring när vi gick. 
 Det första vi hittade var det Kinesiska Templet uppe på en höjd. Märkligt. 
 

Intill Hagaslott finns Ekotemplet

 
Det är väldigt vackert i Hagaparken.  En dryg timma var vi ute och gick. På vissa ställen där solen inte kommit åt var det isigt och halt. På ett ställe stod en kvinna mitt på en isfläck och kom ingenstans. Stefan fick sträcka ut en hjälpande hand så att hon kom därifrån. 
Tillbaka vid Haga Forum gick vi in på Restaurangen och åt lunch. 
Vi valde en fisk och skaldjurssoppa med krutonger och aioli. 
Jättegod soppa. 

På toppen låg en hel kräfta. 
På hemvägen stannade vi till på Bauhaus och köpte rengöringsspray till vår värmeväxlare. 

Fredagen blev en städdag för min del. Stefan var hos Åströms och jobbade med skjutdörrarna i deras hall. 
Till middag gjorde jag entrecote efter ett recept jag hittade på Monica Ahlbergs blogg på Allt om Mat. Åh jisses vad gott det blev. Till Lets Dance gjorde jag Marängswiss. Lite för sött för min smak.


Lördag förmiddag blåste det.  Vi hade tänkt ta en lång powerwalk men vädret var allt för motbjudande. Strax efter tolv körde jag Stefan till stationen. Han skulle åka in till stan och träffa sina Etiopienvänner. Jag åkte till Colorama och köpte målartvätt, färg och en roller. 


Hemma igen målade jag panelen i köket. Jag tog en joggingtur 6,6 km. Förberedde maten till söndagsmiddagen. Hämtade Stefan vid tåget 19,30 och sedan blev det Melodifestivalen. 

Söndag var det dags att fira Mathilda som fyllde 14 år på måndagen. 
Ute blåste det stormvindar. För första gången i vinter blåste vår utegran omkull? 


Till lunch tog jag reda  lite äpplen och gjorde en äppelsoppa. 


Det var många som var där och mamma var med för första gången sedan i november. Vi hade köpt träningskläder till henne. 
Efter ett par timmar tackade vi för oss och tog med oss mamma hem på middag. Oxrullader. Gott! 
När jag kört hem mamma slappade vi framför TV:n resten av kvällen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback