Florida juni 2015 - dag 2 & 3

Dag två var det dags för Universal Studios. Vi gick upp tidigt för att vara på plats vid öppningen. Åströms åkte lite före oss. Dom skulle bo kvar på Hard Rock hotellet en natt och åkte och checkade in där först. Vi kom straxt efter att parken öppnade. Det var fruktansvärt hett. Stefan och jag köpte Expresspass för att kunna komma in på attraktionerna snabbare. Det kostade 850 kr/pers för en dag. Dessa ingick i Åströms hotellpaket. Vi började med att åka Hogwarts Express från Hogsmeade till den andra parken. På tåget visad film och lite skuggteater. Läskigt tyckte Melker. Vi vände och åkte samma resa tillbaka igen. Vi strosade rint lite i Hogsmeade The wizarding world of Harry Potter. Efter en stund köpte vi glass och Butterbeer och gick vidare. Vi hann med Men in Black, The Simsons (där Stefan köpte sig en t-shirt då hans skjorta var dyngsur av svett), E.T, Transformers och Minionerna. Strax efter 16 gav Stefan och jag upp. Tackade för oss och åkte mot huset igen. Vi stannade på Publix och handlade mat till middag. Grillad kyckling, sallad, hummus mm. Resten av kvällen badade och slappade vi. Det blev tidigt isäng. Fortfarande trötta och jetleggade.

The Knight Bus

Sandra och Melker pratar med  koduktören och "det krympta huvudet"

Lugn kväll i solen.

Dag 3
 Vi kontaktade Åström som var på väg med tåget  Vi väntade vid stationen men det tog en himla tid innan de dök upp. Solen stekte och vi sökte skugga. Till slut dök de upp tillsammans med Fam J. Vi strosade runt i hettan ett par timmar. Några åkte The forbidden Journey och andra åkte The Hippogriff. Sånt är inget för mig. Jag satt i skugga och vaktade ryggor. Sen ville Stefan, Micke, Mathilda och någon mer Dragon Challenge. En riktigt läskig berg- och dalbana. V och jag stod i skuggan och pratade undertiden.  Vi vandrade vidare i parken mot Jurassic Park. Där åkte Stefan, Sandra, Mathilda och A Jurassic Park River Adventure.
Efter lunchen åkte vi Spiderman och sist åkte Stefan och Micke Hulken. Därefter tackade Stefan och jag för oss. Vi handlade till middagen på Walmarts på hemvägen. Dagens middag blev Carbonara. Vi badade och slappade. Stefan utforskade dammen utanför huset.  Familjen kom ett par timmar senare. Till middag åt vi den sedvanliga semesterrätten Carbonara. Tidig sänggång igen.
Huser och vår bil.

Här kommer de som åkte The River Adventure
De landar efter ett tvärt stup rakt ner.