Key Largo

På morgonen var Stefan och jag tidiga till frukosten. Det var buffe. Samma som på alla hotell vi bott på. Det fick bli äggröra och bacon igen för mig. Eftersom vi var tidiga hade servitörerna inte så mycket att göra. Det var nästan så att jag kände mig övervakad. De stod bara och väntade på att man ätit färdigt så var dom där och tog undan fat mm. 
Efter frukost gick vi upp och plockade ihop. De andra badade en stund. 
Vid utcheckningen ville dom ha 20$ i resortavgift för wifi på rummet, shuttelbuss till stan och vatten på rummet. Shuttlebussen fungerade  ju sådär, vattnet på rummet existerade inte och wifi fungerade halvdant. Sandra vägrade betala den och så även vi. 
Innan vi åkte satt vi på parkeringen och åt upp Key Lime pajerna innan vi åkte vidare. 
På vägen upp regnade det till och från så vi hoppade över badstopp och åkte direkt till hotellet. 
Vi var framme vid tvåtiden. Då var bara vårt rum färdigt. Vi lassade in all bagage där. Stefan, Sandra och jag åkte till Publix och handlade mat. De andra var kvar och badade. 
När vi ätit lite lunch gick vi ner till den lilla stranden. Alla stod och tittade ner i ån som gick längs hotellet och mynnade ut precis vid badplatsen. Där kom en sjöko "Manatee" sakta flytande strax under vattenytan. 

En sjöko.


Vårt rum

Resten av dagen och kvällen tillbringade vi på hotellet. Badade och slappade. 
Kvällen bjöd på en fantastiskt vacker solnedgång. 
Hotellet visade sig vara ett mindre zoo. På parkeringen och på gräsmattorna vimlade det av leguaner i alla storlekar. Hade jag inte sett dem tidigare så hade jag nog dött när jag skulle ut till bilen för att hämta något. Då låg en stor leguan under den. Det som stack ut var den långa, smala och randiga svansen. Jag hade nog trott att det var en orm. 
Stefan hämtade en banan och matade dem med. Det gillade dom. Till och med skalet slank ner. 
Nästa dag åkte Stefan och jag och kollade vad det var för Delfinanläggning som låg en liten bit från hotellet. Det visade sig vara typ det vi gjorde på Discovery Cove förra året. Så det hoppade vi över. Vi badade och solade i stället. 
Stefan fick ett litet nafs i stortån av en leguan som vi lockat upp till poolen. 

På kvällen åkte vi till en närbelägen fiskrestaurang och åt god mat


Efter maten tog vi en sväng ner till hamnen för att titta på en båt som var med i en gammal film men den verkade vara ute  vift. 
När vi kom tillbaka såg vi ett par som stod och tittade in bland träden. Vi gick dit och fick sen en liten tvättbjörn. 


Det var en otroligt vacker solnedgång även här. 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback