Wenngarn och Skånela loppisen

Vaknade strax före nio och gick upp och åt frukost. Vi satt länge. Jag ringde mamma som berättade att hon på kvällen efter vi gått hade fått ett kärlkrampsanfall och att läkare hade tillkallats. Vilken himla tur att hon inte var hos oss då. Sköterskan som tjatat fick sig en tankeställare. 
Vi gjorde oss iordning. Lastade in lådorna med loppisprylar i bilen. A-M och E kom i bil och stannade till. När vi sa att vi skulle till Wenngarn och att vi tänkte luncha där ville de följa med. Vi skulle bara åka en snabbis till Synoptik. Det blev en sväng in på Systemet också. 
Vi hämtade upp grannarna och åkte ut till Wenngarn. Skånela har en loppis i en av ladorna. Där lämnade vi lådorna och sa till om att det var för Flickor 01. Vi tittade runt på alla prylar innan vi gick till Anstaltens restaurang för att äta lunch. Vi åt kokt kalv med pepparrotssås. Gott. Kaffe med maräng för mig efteråt. De andra åt äppelpaj med vaniljsås. 
På eftermiddagen åkte vi och handlade på Maxi. 
Köpte en blus till mig och en skjorta till Stefan på rea på Kapp-Ahl. 
Till middag blev det pizza. Glutenfri för mig. Den blev riktigt god. 
På kvällen såg vi På spåret och Skavlan. 

Tunn blus med stråveck och blankt band. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback