Mera sol

Kommer vi att få nu! Grannen har tagit ner två stora tallar  sin tomt. Härligt! Skulle vara härligt om kommunen kunde ta ner några på deras mark och som skymmer eftermiddagssolen för oss. 

Under dagen pratade jag med mamma. Hon hade pysslat med lite av varje hemma. Hon hade också varit vaken under natten. Istället för att ligga och vrida och vända sig i sängen gick hon upp och sorterade papper. Hon verkade ganska pigg. Hon hade besök av sin väninna Emmy ett par timmar. Det kändes skönt. 
Efter jobbet skulle jag hämta medicin åt henne och handla lite. 
På apoteket fanns inte den medicin hon skulle ha och som var viktigast att hon fick. Inte ens Alvedon hade dom. Tjejen i kassan ringde apoteket på Centrum och där hade dom i förpackning som dom lade undan. Jag handlade lite livsmedel och åkte sedan till nästa apotek. Köa i nästan 30 min då en enda expedit tog hand om nästan alla kunder själv. 
När jag till slut kom hem till mamma mådde hon inte alls bra. Hon var vinglig, darrig och trött. Hon suckade och pustade. Jag hade med mig rester av kycklinggrytan från gårdagens middag åt henne. Medan hon åt den laddade jag hennes mediciner i dosetten. Vi fyllde i ansökan om permanent boende på Ärlinghem. När jag åkte hem tog jag med mig mammas frotte hem för tvättning. 
Hemma väntade Stefan med ärtsoppa. Efter lite plockande sjönk vi ner i TV-soffan/fotöljen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback