Fredag....

Vi skulle ju ha haft möte med kommunen kl.11. Nu blev det ju flyttat till måndagen. Jag beslöt att åka ändå och besöka mamma. Stefan var på spinning och sedan skulle de komma från Securitas och serva larmet. Jag åkte och hämtade några prylar som mamma ville ha hemifrån. Gick sedan in en sväng på Coop. Jag köpte med mig clementiner, mumsmums, kakor, lite choklad och en keso med musli till mamma. När jag kom till Danderyd gick jag till restaurangen och köpte en räk & avokadosallad till mig  och en bit lax & spenatpaj till mamma. Köpte också två muggar kaffe. På tidigare avdelningar har det funnits automatkaffe som inte varit speciellt gott. 
Mamma låg när jag kom upp till avdelning. Efter en liten stund kom hon upp och vi gick till dagrummet där vi fikade. Hon frös så jag fick gå och hämta hennes täckväst. Vi satt en stund och jag visade henne bilder från vår Kalmar. Efter en liten stund orkade hon inte mer så vi gick tillbaka till hennes säng. Hon var så trött och yr och ville helst sova. Jag satt kvar en stund och pratade sedan kramade jag henne och åkte hem. Jag hade fått ett sms från Securitas om att servicekillen var sjuk så han kom inte.
Vi åkte till eurostop och handlade till lördagens middag med grannarna. Jag köpte även en Foamroller att stretcha ut ben och lårmusklerna på.



 Efter middagen landade vi framför TV-n. Totalt slut efter en psykiskt lite jobbig vecka.  Melker ville ha en sån liten smällkaramell som jag gjorde före jul. Nu var dom på vinden så jag gjorde två nya. Han fick välja färger. Rött och turkos. 





Lilla, lilla mamma. Fortfarande med blåmärken i ansiktet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback