Motion, apoteksstrul och lösta problem

I lördags beställde jag via Kdapoteks hemsida medicin till mamma. Den här gången fick jag fylla i vem som skulle hämta den. Namn och personnummer skulle fyllas i. Förmodligen för att vi lämnat fullmakt även för Stefan att hämta hennes medicin. Sent lördag kväll när mamma lagt sig fick hon ett sms. Hon råkade trycka bort det. Även på morgonen efter fick hon ett sms. Även det lyckades hon trycka bort. Måndag kväll på väg hem från jobbet stannade jag till för att hämta medicinen. Döm om min förvåning då hon i kassan säger att det inte finns någon beställning. Jag talade om att mamma fått två sms men lyckats trycka bort dem. Då säger tjejen att ja, då vet hon! Det stod fel personnummer på beställningen och det fanns inga recept på det numret så hon slängde beställningen när inte mamma svarade på sms:en. Nämen sa jag det var ju mitt och det var ju på fullmakten. Hon rotade i papperskorgen och hittade beställningen. Och kunde konstatera att hon gjort fel. Naturligt vis fanns inte all medicin hemma men hon kunde ringa... Nej sa jag, jag åker inte till något annat apotek och köar. Du får ta hem medicinen till i morgon vid samma tid. Det var ju dumt att hon inte svarade på sms:en säger hon. Men hon är 85 år svarade jag.  Och det var ju faktiskt du som gjorde fel! (Det sa jag inte men jag tänkte det).
Dagen efter när jag kom fanns medicinen där. Jag fick en tub tandkräm som plåster på såren för det var ju faktiskt hon som egentlige gjort fel sa hon. 
Jag åkte hem till mamma och åt middag med henne. Stefan var på jobbresa. Jag hjälpte mamma med lite småpyssel innan jag åkte hem. 
Igår onsdag hade vi besök av Viktoria från Revisionsbyrån. Vi skulle gå igenom bokföringen och stämma av allt inför bokslutet. Reda ut en massa strul  som uppstod i det nya programmet i leverantörsreskontran då banken avvisade en massa betalningar i somras. Allt pga en inställning i vårt program. Jag höll på att bli galen då. Efter det stämde ingenting. Vi har hjälpts åt pricka allt för att hitta vad som var fel vid ett tidigare tillfälle. Vi prickade och prickade. Allt stämde men vi fick ändå inte till det. Diffen får föras till ett annat konto för bevakning innan det skrivs bort. Igår när vi var färdiga kändes det så mycket bättre. Jag har varit så arg och irriterad på det nya programmet och dess funktioner den här tiden vi kört det. Men som sagt nu känns det bättre. Jag stod upp nästan hela dagen och på kvällen stack jag ut på en motionsrunda. I morse var mina ben som stockar. Så trötta. 
Sandra och Melker kom förbi med varuprover och jag tycker det är så himla kul att få sånt. Tack hjärtat. 
Den här veckan har jag kommit ut på motionsrundor varannan kväll. Skönt att vara igång igen. Vädret har varit skönt på kvällarna. Nästan lite vårkänsla någon kväll. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback