Dag 10 - Sanibel Island

Vi bodde alldeles bredvid bron ut mot Sanibel Island. Idag bestämde vi oss för att åka ut och bada.
Vi var inte de enda som tänkt det. Det var långa köer och det gick långsamt. 
Till slut kom vi dock fram till stranden. Det var ganska långt att gå från parkeringen. Precis i början fanns även omklädningsrum och toa.
Vi tog oss ut mot stranden. Där fanns ingenting förutom sand och hav. Ingenstans att hyra parasoll eller solsängar. Ingenstans att köpa något ätbart. Ingenstans att byta om. Det var bara att ta sig tillbaka till parkeringen och byta om.
Det blev ett snabbt bad i det lite kyliga vattnet. I o m att vi inte hade något som helst solskydd (solkräm så klart och keps) och inget ätbart förutom vatten så blev vi inte så långvariga. Ett dopp blev det i alla fall i det lite kyliga vattnet.
Lunch åt vi på Doc Fords som Micke fått tips om. Det var mycket folk där så vi fick sitta och vänta en stund innan vi fick ett bord. Vi åt rejält starka räkor "Yucatan Shrimps" och bröd.
När vi kom tillbaka blev det bad i poolen. Sandra förevigade mitt snorklande så att jag har bevis på att jag verkligen gjorde det haha...
Vi hade hört om att solnedgången är speciell här så när det var dags gick vi ner på piren och titta och fotograferade.
Vi åt middag i lägenheten. Nästan den godaste middagen på hela resan.
Senare åkte vi till Tanger Outlet. Jag köpte några miniflaskor handsprit på Bath & Body Works och  Tommy Hilfigertröja. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Saknar dina blogginlägg....... Vi känner inte varandra men i en svår tid i mitt liv har jag funnit mycket tröst i att läsa din blogg.

2014-06-12 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback