Florida dag tre och fyra.....

Disney World och Magic Kingdom var vårt första mål på måndagen. Måndagen visade sig vara en helgdag i USA. President's Day/ Washington's Birthday.. som infaller 3:e måndagen i februari.
När vi parkerat på den gigantiska parkeringen tog vi det lilla tåget till entrén. Här fick vi våra väskor genomsökta coh vi fick lämna fingeravtryck som sedan kopplades ihop med våra inträdesbiljetter. Skulle man tappa sina biljetter så kan ingen annan utnyttja dem. Bra.
Väl inne i parken började vi med att titta på en parad som passerade 
 
 
 
Sedan tog vi ett tåg som vi trodde var en rundtur i parken. Men så var det inte och vi hoppade av på Frontierland där alla utom jag åkte en berg & dalbana. Personer med högt blodtryck avråddes från att åka. Så jag tog hand om väskorna och ställde mig att vänta. 30 min kötid hmm. Ställde mig i skuggan och tittade på folk.
 
 
Efter det gick vi och fikade
 
Åkte en tur i Pirates of the Caribbean
 
Strosade runt i värmen
 
 
 
Många attraktioner hade varningar gällande personer med högt blodtryck. Det kändes lite trist. Men jag visste ju inte vad det var så jag vågade inte chansa.
Det var varmt och Stefans ben svullnade så vi valde att åka hem vid femtiden.
Vi handlade middagsmat på Val-Mart. Potatissallad och friterad kyckling. Det var väl ingen höjdare direkt.
Resten av gänget kom runt halv tio-tio.
 
 
Vi åkte även Jungle Cruise. Den åkte vi även när vi var där när barnen var små. Det som jag mindes mest av den var att det var så himla långa köer och att man blev lurad när kön gick bakom en vägg då man trodde att man var framme.
En kul liten tripp med en underhållande guide.
 
Efter det åkte vi en tur som hette It's a small world eller något liknande. Det skulle spegla olika delar av världen. 
 
 
 
 
 
Tisdagen började med att vi åkte till husuthyrningsfirman och skrev in oss. Sedan åkte vi till Disney Hollywood studios.
Här visade det sig att det var viktigt att komma ihåg vilket fingar man lämnat avtryck med dagen innan. Det gjorde inte Stefan. När fingeravtrycket inte matchade det från dagen innan kom en vakt och han fick berätta vilken park han varit på dagen innan och efter det släpptes han in.
 
 Vi letade rätt på ett ställe att fika på och planerade vad vi skulle se. Fast pass kunde vi glömma då vi var sena och allt det som var intressant var fullbokat. Bara att köa alltså.
 
 
 
 
 
En häftig berg-& dalbana som Mathilda, Stefan och Micke åkte. 
 
 
 
 
 
Här är vi laddade för Toy Story
 
 
 
 
Barnen hälsar på Röjar-Ralf och Vanilla
 
På kvällen delade vi på oss och Stefan och jag såg en sprakande show med alla Disneys figurer. Mycket mäktigt.
 
 
 
 
Dags att åka hem efter en lååång dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback