Dag två i NY

 Vi valde att gå med de andra till Hard Rock Café för att äta frukost. Lite billigare än hotellets. Det var ett OK utbud. Lite snålt för min del då jag undviker gluten och inte äter bröd.
Efter frukost delade vi på oss. Åströms ville ta sig till Central Park vilket vi inte hade lust med då det var så himla kallt.
Vi rörde oss mest i närheten av hotellet. Stefan hittade en butik som sålde varma jackor. Jag hittade ett par stövlar som jag trodde att det var kanonpris på. 70% på priset på lappen skulle bli några hundralappar. Men väl i kassan visade det sig att priset på lappen var priset efter 70% avdrag. Med små, små siffror stod ord.pris. Ja, ja de fick följa med i alla fall.
Jag köpte mig ett par tights att ha som långkalsonger under jeansen. För övrigt handlade vi ingenting. 
Vi åt lunch på Macy's. God tomatsoppa.
Emellanåt sken solen ut och då var det riktigt skönt, men bara mitt i solen. Efter en fika och lite vila på rummet gick Stefan och jag mot Rockefeller Center för att titta på skridskoåkarna där. Det tog ett tag för oss att hitta då det liksom låg dolt innanför de hus vi passerade. Vi var på väg att ge upp när vi plötsligen bara såg skridskobanan.
På kvällen var vi på en restaurang som Sandra hört talas om som hette Virgils BBQ. Vi hade bokat bord tidigare på em. vilket var tur. Det var trångt och hög volym i restaurangen. Vi åt goda revbensspjäll. Efter maten gick vi tillbaka till hotellet medan Mathilda shoppade vidare. Att dom orkade....
Vi gick och tittade i Toys R Us butiken där dom mitt i har ett jättestort pariserhjul.
 
 
En hel vägg med liggande gitarrer som skänkts av artister.
 
Interiör från Hard Rock Café
 
   
 
Redo att ge oss ut i kylan igen. Stefan i sin nya jacka och mössa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback