Dag tre i NY - hemresedag

Vi åt en gemensam frukost på Pret A Mancer. Jag åt gröt, kokt ägg, banan och te. Vi gick tillbaka till hotellet packade ihop det sista och checkade ut. Vi lämnade bagaget i bagagerummet. När vi kom ut kom jag på att jag glömt min kamera bakom en fåtölj i rummet. Bara att åka upp och legitimera sig, få ut en ny nyckel och hämta kameran.

Sedan skiljdes vi åt. Åströmarna skulle jaga lite sistaminuten prylar och Stefan och jag vill åka tillbaka till Ground Zero och titta.
Vi tog tunnelbanan dit. Det var isande kallt och enormt stort. Tunnelbaneturen tog längre tid än vi trodde med väntetid och ett stopp på spåret så vi hade inte så mycket tid på oss. Vi gick runt och tittade lite utanför men missade tyvärr det mesta då vi var tvugna att ta oss tillbaka mot hotellet igen nästan omgående.
När vi kom till Time Square sms:ade Sandra att dom skulle ta en sista fika på Starbucks på andra sidan gatan så vi gick också dit.
Sedan var det dags att gå och hämta ut bagaget och lasta in oss i den förbeställda taxin för avfärd mot flygplatsen.
När vi beställde transporten via hotellet så tyckte dom att vi skulle åka flera timmar innan flyget gick. Riktigt så tidigt som dom tyckte blev det inte men vi fick vänta länge på flygplatsen ändå.
Medan vi satt där gick 1 mars över till 2 mars och plötsligt hade vi en tonåring i sällskapet. Mathilda fyllde 13 år.
Stefan och jag graderades upp och fick åka lite bekvämare även på hemresan. Skönt.
Nu blev det mellanlandning i Oslo där Stefan offrade en massa bonuspoäng så att vi alla fick sitta i SAS loungen och invänta flyget den sista biten till Arlanda.
Så slutade vår otroligt trevliga och härliga resa.
Trötta men mycket nöjda var det skönt att komma hem igen.
Men vi vill alla tillbaka igen så fort som möjligt. Som det ser ut nu blir det nog redan nästa år igen.

Sista frukosten i New York

Några bilder från vårt rum

Utcheckning

Lite bilder från Ground Zero
Time Square. Det svarta skynket som syns till höger i bild är vårt hotell som just då genomgick en renovering och var delvis insvept i pressening.
Vi bodde sannerligen Centralt.

En sista bild från Time Square också
Tack för denna gång New York. Jag är glad att jag kom tillbaka. Mitt förra besök för över 20 år gav mig ingen längtan tillbaka. Då var New York obehagligt och man hade känlan av att man gick och tittade sig över axel hela tiden. Dessutom höll en av killarna som då var med på att bli rånad på sin guldkedja han hade om halsen. Hade han inte varit så snabb själv så hade det gått illa.
Den här resan gav mig en mer positiv bild av staden. Nu kan jag tänka mig att komma tillbaka. Dock inte vintertid. Jag tror inte jag frysit så mycket någonsin tidigare som jag gjorde dessa tre dagar.