Dammiddag och halsont och barnvaktshelg..

I tisdags var det dags för årets första syjunta, eller dammiddag då eftersom vi aldrig handarbetar på våra träffar. Lite pyssel till jul har det blivit men annars äter och pratar vi mest. Men denna gång då vi var hos mig var jag sugen på att göra något och hittade instruktioner på Pom poms i silkespapper och eftersom jag hade en massa papper så fick det bli så.
Riktigt roligt var det. Anne-Mari och Birgitta gjorde till och med en varsin liten av sina servetter.
Jag bjöd på Färsbiffar i Medelhavssås. Till det blev det tagliatelle och sallad. Till dessert hade jag gjort en chokladmousse med apelsinklyftor. Gott.
 
Mina mästerverk. En stor i vitt/turkost och den mindre är lila/rosa
 
På onsdagen sprang jag på löpbandet. Dennagång orkade jag springa i stort sett hela tiden. Kul att komma igång igen.
På natten sedan fick jag ont i halsen. Stefan har varit förkyld och hemma från jobbet ett par dagar och låg bredvid och snarkade medan jag låg där och svalde och svalde för att lindra irritationen i halsen. 01,30 fick jag byta rum för att kunna somna. Det blev inte många timmars sömn den natten. På morgonen kändes halsen sårig och irriterad. Jag har mycket på jobbet som måste vara färdigt till månadsskiftet så det var bara att åka dit.
Eftersom vi skulle vara barnvakt till Max och Mio fredag/lördag fick jag förvarna om min onda hals och vi beslöt att vänta och se hur det utvecklade sig. Fram emot eftermiddagen kunde jag meddela att det inte blivit sämre, snarare något bättre. Lite tveksamt var det ändå med tanke på Stefans förkylning vad det gällde smittorisken. Sandra ringde läkarmottagningen och där trodde man inte att det var någon fara bara vi själva orkade. 
Då det var ett tag sedan vi träffades åkte vi ut till dem för att äta middag och vara med barnen en stund inför helgen. Jag skulle höra av mig med ett sms på natten om jag blev sämre. 05,30 skulle vi vara tillbaka och ta över. Min hals blev inte sämre och 05,30 var vi på plats. Nu kände jag nästan ingenting av halsen. Härligt!
Max var vaken när vi kom och ville inte somna om. Stefan körde Sandra och Nicklas till tåget medan vi tittade på TV. När han kom tillbaka gick han och lade sig en stund tills även Mio vaknade vid åtta.
Förmiddagen gick rätt snabbt och kl. 11 kom Sandras syster och hämtade Max för att åka till Lek och Bus.
Stefan oc jag tog en promenad i kylan med Mio som sov i vagnen. Men jäklar vad kallt det var. Solen sken och vi hade solglasögon men det isade runt dem. Det var ca -10 men det kändes som -20. Det blev bara en kort promenad på 20 min.
Max hade önskat Tacos som fredagsmys så vi åkte och komplettrade lite till det. Strax efter 5 kom Max tillbaka igen. 
Vi åt tacos och tittade på TV innan det var dags att få barnen isäng. Max som varit igång sedan tidig morgon var inte svårsövd. Värre var det med lille Mio. Stefan fick åka med honom en sväng med bilen så att han somnade.
Tyvärr vaknade han nästan direkt dom kom tillbaka men somnade om efter en stund igen.
Sedan gick natten med sömn/skrik/gråt och leenden i en salig röra. Lillskrutt hade ont i magen och skrek och spände sig tills han var helt slut, men så fort det onda släppte så flinade han så glatt tills det började göra ont igen. Sista timmen låg han på Stefans bröst och sov.
När vi ätit frukost gjorde vi oss redo att åka till Åströms för lite pulkaåkning. Det märks att det var några år sedan vi var småbarnsföräldrar. Inte helt lätt att få ordning på allt som måste tas med och samtidigt klä på barn och sig själv. Men iväg kom vi. Sandra och barnen var redo när vi kom så vi gick direkt till backen vid deras lekpark.
Efter en stund frös barnen och ville gå in. Max hade fel stövlar på sig (jag borde ha kollat bättre) och var kall om tårna.
Vi åt lunch och fikade innan det var dags för oss att åka tillbaka igen. Mathilda och Sandra åkte på handbollsmatch och Melker följde med oss. 
När Sandra hämtat Melker igen åt vi pizza och började vänta på att Nicklas och Sandra skulle komma hem igen.
Stefan hämtade upp dem vid tåget.
När vi avrapporterat och återlämnat ansvaret för barnen :) åkte vi hem till oss igen. Där dog vi framför TV:n.
Vi tittade på Stjärnorna på slottet som vi spelat in. När vi lagt oss försökte jag läsa lite men det gick inte. Jag somnade som en klubbad säl.
Nog märks det att man inte är 25 längre.......
Det är så kallt. Hästarna i hagen stod alldeles stilla.
 
DEt var oerhört vackert ute men så kallt att min mobilkamera nästan strejkade. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback