Mellandagarna

Annandags morgon åkte vi till Huskvarna och Stefans moster och morbror. Vi stannade till och fikade på Stavsjö Krog och fikade. Sedan stannade vi på Ikanohuset i Linköping. Vi skulle försöka byta en julklapp på Åhlens, men skippade det. Gick in på Hemtex där Stefans kusinbarn Marie arbetar. Hälsade på henne och pratade lite. Det var mycket folk då reorna startat. Vi gick var bara in på Willys och köpte lite frukostmat. Vid ettiden var vi framme. 
Det blev en lugn eftermiddag och kväll. 
På lördagen åkte Stefan, jag och Iffe en sväng till Net on net där Iffe skulle köpa en fotfil han sett annons . Det blev även en stekpanna. Vi handlade lite på Willys innan vi åkte hem till Kerstin igen. 
På eftermiddagen tog Stefan och jag en rask promenad medan Iffe & Kerstin vilade. Det var kyligt men skönt ute. Till middag åt vi rulladerna som jag gjort och tagit med mig. 
Solnedgång i Öxnehaga. -6 men kändes som -10.



Utsikt från Iffes & Kerstins hus. 
Samma utsikt på kvällen. Tyvärr ser man inte hur vackert det är i verkligheten. Ljuset från E4 och skidbacken som är upplyst.

Kvällen tillbringades framför TV:n och Stjärnorna på slottet bl.a.
Söndag förmiddag efter en lång frukost tackade vi för oss och åkte mot Stockholm. Tyvärr avslutades besöket med ett litet vredesutbrott som gjorde mig liteledsen. Även om jag vet att det är en del av sjukdomsbilden så blir man ledsen. 
Vi tog en tur förbi A6 Center för att köpa med oss en blomma till Britt-Marie och Bosse i Mjölby, där vi skulle stanna och fika. Det blev en lite vårlik grupp i vit fin kruka. 
I Mjölby var det kallt och snöigt. Dom hade haft -20 på natten.

Britt-Marie hade varit gullig och bakat glutenfritt så att jag skulle kunna äta. Jag brukar säga att dom inte behöver bry sig om det. Jag tar med eget. Men nu hade jag glömt det så det var ju tur då.
Vi bjöds på ugnsstekta äpplen med vaniljsås och en god rulltårta med lingongrädde i. Vi blev kvar i två timmar. Det var mer snö i både Huskvarna och Mjölby än vi hade hemma. 
Vi gjorde ett sista stopp på Mc D i Stora Väsby innan vi var hemma igen. Borta bra men hemma bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback