Dan före dan.....

På måndagskvällen åkte jag för att köpa den sista julklappen. En bytesklapp. Stefan var hos Nicklas och hjälpte honom lite. Det var meningen att han skulle opererat sitt öga igen då trycket återigen varit alldeles för högt. Men då han kom till sjukhuset var trycket perfekt och hans läkare var sjuk så de valde att avvakta. Handlade också två tårtor till fikat på jobbet på tisdagen. Åkte förbi och ställde dem i kylskåpet på hemvägen. 
Tisdag och årets sista arbetsdag för mig.
På morgonfikat ringer min mobil. Det är Eva. Hon har kräkts hela natten. Har ont i kroppen och mår dåligt. Vinterkräksjuka! Nej, nej inte just nu! Mamma som inte orkar vara med oss ute hos Nicklas skulle fira med dem. Det var ju uteslutet! Vi skulle ha åkt ut till dem och hämtat mamma och ätit lunch på juldagen. Det kändes inte bra. Nu skulle mamma bli ensam på julafton. 
Jag jobbade till två. Då fikade vi och åt tårta. Jag tog med den bit Swartschwaldstårta som blev över när jag åkte hem. På hemvägen hämtade jag ut medicin åt mamma och handlade lite på Coop. Jag ringde henne och bad henne sätta på kaffet så tog jag med tårtan och åkte dit. Hon var trött och lite öm och blåmärkt här och där. En bula i pannan och ett finger som var blått och svullet. 
Vi bestämde att vi skulle hämta henne på julaftons förmiddag och åka till minneslunden och tända ljus. 
Sista fikat innan julledigheten.

På kvällen gjorde jag det sista av min del till julbordet. Janssons frestelse. Sedan satte jag fram lite julpynt innan vi tittade på uppesittarkväll. Vi slog in de sista paketen. Sedan tyckte jag att jag hade tid att pyssla lite så jag gjorde sex stycken minismällkarameller till julgranen. 







Kom i säng runt midnatt. Sov oroligt precis som det senaste nätterna efter mammas fall. Ständig oro över att väckas av telefonen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback