Pappapåminnelse

I dag när vi satt och åt soppa på Waldemarsudde kom det in ett yngre par tillsammans med en äldre man. Han körde samma sorts elrullstol som pappa hade. Han påminnde så mycket om pappa. Inte till utseendet kanske förutom att han var ganska stor och hade ordentlig mage precis som pappa. Han kunde bara säga ja. precis som pappa. När den andra mannen som visade sig var sonen, strök honom över huvudet och sa: vad brun du är. Då tänkte jag på hur jag gjorde precis så på pappa. Han blev alltid så brun snabbt. När hans sällskap sedan gick iväg för att beställa mat så började han att ordna och ställa tillrätta, precis som pappa alltid gjorde. Det blev så mycket påminnelse om pappa att jag nästan blev gråtfärdig. Lilla älskade pappa som nu varit borta i nästan fyra månader.
 
När pappa somnat in och vi tömde hans rum tog jag vara på en utblommad orkidé som han hade i fönstret.
Nu blommar den och har 15 (!) knoppar som väntar på att spricka ut.
 
Pappas hälsning till mig!! Jag är med dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback