Söndag och Slottsträdgården Ulriksdal.

Jag hämtade upp mamma 10,30 och vi begav oss mot Ulriksdal och Slottsträdgården. Vädret var fint. Solen sken och det var bara någon grad kallt. 

Tänkte att det kunde vara mysigt att gå ner i själva slottsparken en vända.

Vi parkerade utanför Handelsträdgården och gick ner mot slottet. Det var dock inte alls så skönt som det såg ut.

Det blåste ganska kallt. Det blev bara en kort promenad innan vi vände upp mot bilen igen.

När vi lastat in mammas rullator gick vi in i shopen.

Man blir ju nästan galen när man ser alla fina blommor. Man vill ha allt.

Vi gick och tittade lite innan vi gick ut på cafét. Vi drack kaffe och åt varsin macka. Jag tog som vanligt Salami/brie. Mamma tog tomat/mozzarella.

Efter fikat plockade vi ihop de blommor vi skulle ha.

Jag körde mamma hem och åkte sedan hem till mig. 

På eftermiddagen städade jag och plockade iordning. Jag plockade bort allt från fönsterbrädorna då vi skulle få fönsterputs på måndagen.

 

Tulpaner och anemoner som jag köpte

Tuppar av plåt.

Tulpaner som nästan såg ut som polkagris

Den här växten hittade jag på väg upp från slottet.

 

 

                
               
                
               
               
                
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback