Firat 12-åring

Igår var det dags att fira Mathilda som blev hela 12 år! Det är inte klokt vad tiden går. Det var ju inte länge sen hon var bara en lite fis.
Innan det var dags för kalas hann vi med att ta en tur till Eurostop. Vi hade tänkt ta en promenad till Centrum men precis när vi skulle gå började det snöa. Jag hämtade medicin på Apoteket, köpte ett rött skärp och en blå kofta på Lindex. När vi kom hem gick jag på löpbandet innan lunchen.
Kl. 14 var det dags för kalas. Mamma åkte färdtjänst och var på plats när vi kom. Sedan droppade fam Krogius och barnens farfar in. Fam. Öhlin-Ekwall var på annat kalas och kunde inte komma.
Vi bjöds på kakor och tårta som Mathilda och Sandra bakat. Jag är inte så mycket för söta cupcakes men Stefan och jag delade på en. Jag tog en liten bit tårta också.
Två timmar senare gick vi hemåt. Stefan mådde inte så bra. Han får frossa på eftermiddag och kvällar. När vi kom hem hade han lite feber. Dock inte så mycket som han haft tidigare kvällar.
Till middag gjorde jag helstekt fläskfile, klyftpotatis och tzatziki. Sommarmat! Oj vad jag längtar tills vi kan sitta i uterummet och äta god grillad mat.
Vi tittade på Mello och röstade på Fröken Caroline såklart! Tyvärr var det ytterligare två pojkidoler som gick vidare. Samma, samma!
Efter det tittade vi på Pluras kök. Sedan var det bara att hoppa i bingen. Jag har börjat vakna så tidigt på morgonen och blir så trött på kvällarna. Vi släckte strax före halv tolv men ändå var jag klarvaken redan klockan 7 i morse.
Några bilder på fikabrödet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback