Middag med barnen och sedan med mamma.

Söndag eftermiddag blev vi bjudna på grillmiddag hos Sandra, Nicklas och Max.Även Sandra, Micke, mathilda och Melker var bjudna.
Max badade som en galning och jag badade en stund med honom innan Melker kom och badade med honom istället.
Vi hjälptes åt att fixa till maten. Gott och mysigt. Det var en härlig kväll och vi kunde sitta ute och äta.
Vi bröt upp ganska tidigt då det var arbetsdag för Nicklas dagen efter. Sandra Ö såg trött och svullen ut. Inte bra med hennes höga blodtryck när hon är gravid.
 
Stefan. Melker och Max väntar på att maten ska bli klar.
 
Dagens dessert. Mums!
 
Kusinerna raceade
 
Natten till måndag väcktes jag av telefonen. Det blev en del fumlande innan jag hittade rätt knapp och då var det försent. I mitt yrvakna tillstånd tyckte jag mig se att det var mamma som ringt så jag ringde upp henne. Det gick många signaler då mitt hjärta slog i två hundra innan hon äntligen svarade. Det var inte hon som ringt. Aj,aj nu hade jag ringt och väckt henne i onödan. Jag bad om ursäkt och hoppades att hon skulle kunna somna om igen. När jag lagt på ringde det igen. Det var Nicklas! Sandra hade åkt in akut till Danderyd och ville bara förvarna om att det kanske kunde bli en barnvaktsutryckning om dom behövde ta ut bebisen. Man väntade på svar på några prover. Efter det var det stört omöjligt att somna om. Jag låg på helspänn och bara väntade. Hade jag kollat min mobil hade jag sett att Nicklas sms:at att proverna var ok och Sandra på väg hem igen. Jag somnade inte förrän framåt fyratiden.
8,30 på måndag morgon väcktes vi återigen av telefonen. Max var hos Sandra Å för att Sandra Ö skulle till MVC och doktorn. Sandra Å skulle skjutsa Melker till Vaxholm under eftermiddagen. Eventuellt behövde vi ta över barnvakteriet då. Nu blev det inte så eftersom  Melker inte skulle lämnas i Vaxholm utan på den här sidan stan och lite senare än tänkt. Vi gick i alla fall ner och fikade med dem. Jag var så trött så det var skönt att det löste sig. 
När Sandra Ö kommit för att hämta Max gick vi hem. 
 
Max i full action på studsmattan
 
Stefan fick en fin sjörövarlapp till sitt opererade öga.
 
 
Senare åkte vi och hämtade mamma och tog med henne till Coop för att handla mat. När vi handlat följde hon med oss hem och åt middag med oss innan jag körde henne hem igen strax före åtta. Då var hon så trött!
Hon har tappat väldigt mycket den senaste månaden och efter den senaste smällen är hon otroligt trött och svag. Inte kul att se. Vi hade ju hoppats att hon skulle få några sköna år efter pappas bortgång. Hon har haft sju tunga år då det mesta handlat om pappa och hans behov. Men det har tyvärr blivit precis tvärt om. Halvåret efter hans bortgång har det blivit flera ambulansfärder till sjukhus och till sist en inopererad defibrillator.
 
Den här grodan hälsade på oss på altanen när vi satt och åt middag med mamma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback