Söndag och fortsatt vakande

I morse ställde jag väckningen på 7,30 för att komma i fas till i morgon när det är arbetsdag igen. Fixade frukost och hann även idag börja äta innan Stefan kom upp. Vid lunchtid tog vi en promenad i det sköna vädret. Vi gick ner till Ärlinghem där Stefan fortsatte vidare och jag gick in till pappa. När jag kommer in tittar han bara på mig som om han inte känner igen mig, fast han gör det. Han kramar min hand och pussar på den. Men ganska snart somnar han igen. Han sov sig igen nästan hela mitt besök. Han hade ätit lite till lunch i alla fall. Han rosslar så enormt när han andas. Rätt som det är blir det tyst och jag var tvungen att gå och känna om han andas och då tar han ett nytt andetag. Så håller det på. Mamma och jag pratar och fikar. Pappa får en spruta för att slemmet i hans luftrör ska släppa. Det gör det inte medan jag är kvar. Klockan tre går jag hem igen. Pappa vinkar när jag går. Eva och Hanna var där i förmiddags och då satt han uppe en stund och dom tog ut honom till torget. Jag vet inte riktigt vad det är för ide med det. Han är ju så svag och trött att han bara sov resten av dagen. Men han ville så gärna upp.

När jag kommer hem fikar vi. Sedan blir det en del läsande och slappande innan middagen som är Lax med romsås och delikatesspotatis. I kväll har jag haft ett långt samtal med lillasyster i Kalmar. Tittat på Så ska det låta. Just nu sjunger Ola Salo med Orfei drängar på Svt 1. Det blir tidigt i säng då det är arbetsdag i morgon. Nu blir det te och riskakor. Jag har tappat i vikt och jag vill inte gå ner mer nu.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback