Nyårsafton

 
Så var 2012 över. Skönt! Det har inte varit detvbästa året i mitt liv direkt. Många sjuktillbud för båda. Mina föräldrar. Därefter kom Stefans cancerbesked. Jag har sedan semestern haft dagliga jobbiga hjärtarytmier. Kanske  inte så konstigt med tanke på all oro. 
Vi sov rätt länge eftersom vi kom så sent isäng. 
Efter frukosten gjorde vi oss färdiga och åkte för att handla middagsmat. Vi skulle äta fisk och skaldjur både till för- & huvudrätt och bestämde oss för att åka förbi Systemet och köpa vitt vin. Ingen bra ide visade det sig. Det var hur långa köer som helst. Inte bara vi som var ute i sista stund alltså. 
Väl hemma igen hann vi bara äta lite lunch innan mamma ringde. Hon var hos pappa men skulle fira nyåret med oss. Nu ville hon bli hämtad. När jag kom satt pappa och hon vid entren och väntade. Jag kramade och pussade på pappa som såg lite, lite piggare ut än sist. Men långt ifrån den han var före senaste sjukdomen. Han har nästan ingen röst kvar. Han väser mest när han säger det enda han kan: ja! Har man inte pratat på sju år så kanske stämbanden förtvinar, vad vet jag. Sorgligt är det i alla fall. Jag stannade en liten stund innan mamma och jag lämnade honom ensam där. Det är så fruktansvärt jobbigt att gå när han sitter och vinkar lite sorgset efter oss. Jag undrar så vad han tänker och känner vid då. 
När vi kom hem fikade vi. Sen satt vi och pratade en massa innan vi tog en liten tupplur. Mamma i fotöljen, jag i soffan och Stefan på sängen. Vi vaknade till efter någon halvtimma igen och fortsatte prata gamla minnen mm. Runt halv sju började vi med maten. Till förrätt gjorde jag toast skagen. Huvudrätt blev fyllda fiskfileer ugnsbakade ii vitt vin. Blomkålspure och creme fraichesås med dill. 
Sedan var det dags för Bingolotto. Stefan hade bytt in sin vinst från uppesittarkvällen och köpt till två. När det var dags att spela hittade han inte lotterna. Hur han än letade så hittade han dem inte. Formodligen har dom ramlat ur bilen när vi gick ur vid centrum. Hoppas att det inte var några vinster på de lotterna. Jag köpte istället tre nya via webben. Och precis som förr när jag gjort det så är det nästan omöjligt att skriva genomföra köpet och skriva ut lotterna. Jag lyckades efter en massa strul föra över pengar men innan jag hade utskrifterna i handen hade redan två av tre dragningar varit. Samtidigt ser man på chatten hur folk är förbannade över hur dåligt webbsidan funger och Jan Bylund sitter i TV och säger: har ni inte hunnit köpa lotter än. Det är lugnt! Det är bara att gå in på hemsidan och skriva ut lotter. Man vill slå sönder TV när man hör honom säga så. Hade jag inte fört över pengar redan så hade jag struntat i allt. Som tur var vann vi 4 Sverigelotter på den ena :/.
efter bingolotto tittade vi på Skavlan, åt ost och kex innan det var dags att gå ut på trappan och invänta tolvslaget. 
Det smällde rätt bra men vi såg inte så mycket fina fyrverkerier som vi brukar se. Det verkade som om det sköts mest en bit bort. Inte så mycket i vårt område. På vår gata sköts det inte alls. Många var borta. vi gick i alla fall ner och gav Lena en Gott Nytt År kram och skålade med närmsta grannen som stod i sin dörr och tittade ut.
Efter att vi plockat undan och diskat sa vi god natt och gick till sängs vid ett.
 
Den enda raket jag lyckades fånga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback