Promenad och familjemiddag

På söndag förmiddag tog vi det lite lugnt innan vi klädde oss varmt tg varsin ryggsäck och gick till Coop för att handla lite.
Det var den första lite längre promenad som Stefan gjort sedan operationen. Det var bara någon minusgrad och solen sken. Riktigt härligt. Vi stannade till och fotade lite och njöt av det härliga vädret.
Vi var ute i nästan 1½ timma och gick 5,76 km.
Det nya höghuset vid stationen. Märstas högsta hus som det börjar flyttas in i just nu.
 
 
 
När vi kom hem åt vi lite lätt  sen lunch och tog en fika. Jag bakade en rulltårta. Sedan började jag med middagen.
Först lade jag in slanggurka. Jag tycker att det smakar somrigt och gott. Sedan gjorde jag Baconbiffar i senapssås och skalade en massa potatis. Stefan åkte och hämtade mamma. Sedan droppade barnen med familjer in. Alla utom Mathilda som var hos en kompis.
Melker och Max satt i soffan med varsin Ipad efter maten så jag kunde sitta och prata med de andra. Men sedan ville han leka med mig och vi gick in i TV-rummet.
Strax efter 18 började de droppa av igen. Barnen ska upp tidigt nästa morgon så därför är det bra att vi äter tidigt och dom kommer hem tidigt.
Baconbiffar i senapssås och potatis.
 
Rulltårta med jordgubbssylt.
 
Stefan och jag plockade undan och jag körde hem mamma igen.
På kvällen tittade vi på TV en stund innan det var dags att hoppa i säng.
Helgerna går så fort.

Kommentarer
Postat av: Nicke

Gott och trevligt, som vanligt :-)
Kram kram

2013-02-26 @ 21:30:20
Postat av: Marianne

Tack, tack
Kram

2013-02-27 @ 15:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback