Side dag 6

I dag är det ju dag 6 här i Side. Som vanligt blev det frukost på balkongen. Därefter gjorde vi oss i ordning, packade väskan och gick iväg mot stranden. Vi stannade till i receptionen och postade våra vykort (som förmodligen kommer hem efter oss). Sedan gick vi ner till beachen. Det är ingen trängsel direkt. Vi tog två solstolar och lade ut våra prylar. Ganska snabbt blev det dags för ett dopp. Man kan inte påstå att det svalkar för vattnet är säkert runt 27-28 grader. Eftersom det går lite vågor slits det upp en del sjögräs och skräp och det är inte lika klart vatten som på Cyper eller Kreta. Jag tycker att det är lite äckligt att få det runt fötter och händer men kommer man ut en bit i vattnet så blir det bättre. Lunch åt vi på strandbaren. Stefan åt hamburgare och jag tog....suprise.... Ost och skinktoast. Vi låg ytterligare en timme på stranden innan vi packade ihop och gick tillbaka till hotellet. 

Bilderna kom i lite fel ordning här och jag kan inte ändra det i mobilen eller Ipaden. Den här båten i gammal stil, som ett spökskepp nästan, låg utanför restaurange vi åt på i går i Side. När det var kolsvart gick det sakta ut mot havet och försvann i mörkret. Scary!

 

 

Dagens frukost på balkongen. Till detta havregrynsgröt och te.

Så här ser mina knän ut! Jag har fått soleksem. Det har jag inte haft på länge. 

Här syns det att det inte är någon trängsel på stranden. Rätt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback