Nu har tiden rusat igen.....

...jag hinner inte med det jag vill!
Sedan sist har jag fått igång min Iphone med Telia som operatör.
Tack vare den tjej som jag ringde sist och som hjälpte mig att kolla inställningarna. Det visade sig att telefonen var operatörlåst fortfarande. Jag trodde inte det eftersom jag köpte den utan abonnemang och för ganska mycket pengar för ett år sedan via Telenor. Men så var det visst. Det kostade mig 700 kr att få den upplåst då det fortfarande var två månader kvar. Nu har jag i alla fall en mobil som funkar!
 
Förra helgen var vi barnvakt till Mathilda och Melker medan Sandra och Micke hade inventering på jobbet.
Sandra och barnen sov här så att barnen skulle få sova vidare då Sandra skulle vara på jobbet redan vid 6-tiden på morgonen. 
Barnen och vi handlade inför kräftskivan vi skulle ha på kvällen. Sedan var jag och Mathilda i Sigtuna där hon började sin dans med Bliss. Regnet skvalade ner hela dagen. 
När vi kom tillbaka från Sigtuna dukade vi och gjorde klart. Sedan kom Mamma, Sandra, Micke, Nicklas, Sandra och Max och vi hade en mysig liten kräftskiva. 
 
När alla gått/åkt hem röjde Stefan och jag innan vi kom isäng vid midnatt.
 
Söndagen tror jag att vi tillbringade mestadels hemma. Gjorde Lysande gul fiskgryta till middag och tittade på Moreus med mera på kvällen. Jag sov uruselt natten innan och var jättetrött.
Jag trodde att jag skulle somna som en stock på söndagkvällen men icke. 2,5 - 3 timmars sömn blev det. Det kändes inte alls bra. 
Måndagkväll skulle Stefan ha cyklat med Nicke men det blev inte av så vi bestämde oss för att ta en promenad i lugn takt. Jag hade ju inte sovit och det kändes i hela kroppen och huvudet. Runkeeper på och vi ökade takten hela tiden så till slut blev det en ganska rask promenad i alla fall. Man blir riktigt peppad av att höra hur fort man går med jämna mellanrum.
 
Nästa natt fick jag äntligen sova! Somnade tidigt och sov hela natten. Så behövligt.
Måndag, tisdag och onsdag jobbade jag som vanligt och pysslade med allt möjligt här hemma på kvällarna. Tvätt, tvätt och tvätt.
Torsdag efter jobbet gick jag 55 min på bandet medan Stefan var på gympa.
Fredag jobbade jag till 13,15. Stefan och Eskil börjde att montera vårt entrétak ovansför tvättstugedörren.
Kvällen blev lugn och skön. Vi tittade på Dobidoo och Skavlan. Det har varit ganska sköna kvällar och vi har kunnat sitta ute i uterummet. Dock med en terassvärmare på.
I går lördag firade vi pappa. På tisdag den 11 september fyller han 85 år! Eva med familj är bortresta då så vi firade honom lite i förskott i stället.
Vi åt lunch på Farbror Blå i Sigtuna. 19 personer var vi. Vi Saknade så klart Inger och hennes familj. 
Vi vuxna åt fantastiskt god Röding. Det var första gången jag var där men förhoppningsvis inte sista.
När vi kom hem igen var vi supertrötta och tog en liten siesta innan vi åkte till Bromsta och lekte med Max i ett par timmar medan Sandra och Nicklas åt kräftor med grannarna.
I dag har Stefan och Nicklas kört en MTB-tävling i Steningeskogarna. Jag var där och fotade dem lite.
Nicklas fullföljde medan Stefan bröt efter att ha kört fel. 
Efter det åkte vi hem till oss och fikade. Max och Sandra kom också och vi fick en mysig stund tillsammans.
När dom åkt hem åkte Stefan och jag en sväng till Stinsen för att försöka hitta skor till mig. Som vanligt misslyckades det. Jag har riktiga problemfötter. Alla skor är för vida för mina smala fötter.
Vi passade på att äta en sen lunch där. Stefan tog sovlaki på lamm och jag tog sovlaki på kyckling. Kycklingen var klart godast.
När vi kom hem började Stefan klippa gräset och plötsligt dök snälla, snälla Eskil upp med sin klippare och hjälpte honom. Han är så otroligt snäll och hjälpsam. Bättre granne kan man inte ha!
 
 





Det nya entrétaket på plats. Skönt att kunna låsa dörren utan att bli blöt när det regnar.

På Farbror Blå


 Grillad rödingfilé

Räkor, pepparrot, syrad gurka, brynt smör, citroncremé & potatispuré




Nicklas och Stefan innan start.


Vet inte om Stefan bara är koncentrerad eller tycker att det är pest att cykla :)

Medan jag väntade på att killarna skulle komma passerade massor av skränande gäss på väg söder ut.

Och här kommer Nicklas.

Sedan kom våra grannar Jörgen och Lotta. Jag hann nästa inte med att föreviga dem. Därav en lite suddig Lotta.
Sedan kom Stefan som tillsammans med några andra råkat cykla fel.
Här kommer Nicklas i mål.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback