Första dagen hemma

Jag tror jag somnade på 5 minuter i går kväll och vaknade ganska tidigt i morse.
Vi tog en lång härlig frukost. Läste DN och åt yoghurt/gröt och frukt.
Efter duschning mm åkte vi hem till mamma och hämtade upp lite prylar innan vi åkte till pappas boende. Han har nu fått en fast plats där och därmed får vi ställa iordning hans rum med egna möbler och prylar. Det innebär också att mamma och pappa måste stå för allt. Egna lakan, täcken, kuddar, överkast, filtar, städmaterial, sopborste, skurborste, toapapper, tvätt och sköljmedel mm mm. 
När vi kom till pappa var mamma. Eva och Thordan redan där och hade fixat det mesta. Vi pratade mest och tittade på. Plötsligt fick mamma se att en annan boende "rymde". Hon larmade personalen som fick hämta in honom igen.
Efter någon timme åkte Eva & Thordan vidare och vi andra gick ut och tittade lite i sällskapsrummen. Den stackars mannen som rymt vankade fram och tillbaka, fram och tillbaka. Stannade vid entredörrarna och längtade ut. Vid ett tillfälle fick mamma säga åt honom att han inte skulle gå ut. Han lydde och vankade vidare.
Stefan och jag stack till Coop och uträttade lite egna ärenden samt köpte tidning, toapapper och lite frukt till pappa.
Vi åkte och lämnade de vi handlat och tog samtidigt med oss mamma och körde henne hem.
När vi sedan åkte hem och passerade utanför boendet fick vi se rymlingen en bra bit bort på väg hem till sin fru. Endast iklädd kortärmad tröja i blåsten och kylan. Vi svängde ner till boendet och larmade dem. Så tragiskt. Han är inte så väldigt gammal men kan tydligen inte bo hemma pga sin sjukdom.
 
Klockan fem gick vi ner till familjen Åström för att äta middag med dem och familjen Ekwall-Öhlin. Vi gav barnen de tröjor som vi köpt i Turkiet till dem. Dom föll i god jord och alla blev nöjda. Mathilda fick även min gamla Iphone4 som jag lovat henne.
Vi fick god gryta "Boeuf Herngren". Till dessert fick vi goda äppelknyten med vaniljvisp.
Halv åtta var vi hemma igen. Jag fortsatte med tvättandet innan det var dags för Moreus med mera på TV.
Stefan har lagts sig i badet och jag fixat matlåda och ska nu hoppa isäng. I morgon är det arbetsdag igen vare sig jag vill det eller ej. Vann ju bara 17 kr på lotto så det blir till att fortsätta jobba.
Jag har inga bilder från dagen. Förutom denna som får illustrera en stor del av det jag pysslat med.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback