Lördag 20 okt

Fortfarande är det skitväder ute och man har ingen lust alls att vara ute. Vi tog en lång frukost . Jag tänkte läsa melodikrysset men jag var så inne i min bok att jag missade frågorna. Stefan letade fram en Naturläkarbok där man beskriver exakt de problem jag har med arytmier. Enligt den kan det bero på tarmproblem. Nu blir det ändring på mitt ätande. Små portioner som tuggas ordentligt. Jag måste dricka mer vatten och under en period äta mat som är snäll mot magen. Stefan bokade in oss på en långhelg på Masesgården lite längre fram. Nu måste jag komma tillrätta med mina arytmier. Jag orkar inte ha det som jag haft det sedan början av augusti. Sedan kan dom säga hur många gånger som helst att det inte är farligt. Det är förbannat obehagligt och jobbigt. Efter lunch hämtade vi mamma och åkte till Stinsen. Vi köpte present till en liten goding som fyller fyra på onsdag. Mamma köpte några toppar till sig själv. Stefan skulle köpa byxor men när vi väl var där orkade han inte riktigt. Han kände dig darrig och lite yr. på vägen dit fick hann hugg i sidan i njurtrakten. Han har fått en ny medicin Diamox som ska sänka trycket i ögat. När vi kom hem läste han på om
biverkningar. En var att några kan få tankar på att skada sig själv eller begå självmord!!!! Fick man såna tankar skulle man direkt kontakta läkaren. Det låter inte helt ok. Dessutom ska man inte äta dem om man haft problem med njurarna såsom njursten. Det har han haft även om det är mer än 30 år sedan.
Som sagt det blev inget handlat åt oss själva förutom lite mat på City Gross. Vi åkte hem och lämnade av mamma och åkte sedan hem till oss. Eftermiddagen blev lugn. Jag har ätit försiktigt och har bara haft lite känningar av hjärta/mage. I kväll har vi tittat på körslaget och börjat titta på Bröderna Karlsson på TV4. Vi får väl se om vi tittar färdigt :)
I morgon hoppas jag få träffa barn och barnbarn. Det var ett tag sedan nu. Och när jag skriver det så blir jag gråtig igen. Vet inte varför jag plötsligen blivit så gråtmild.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kram igen mammsen!

Vi har inga planer alls för morgondagen, förutom att Mathilda har simingen mellan 14:45 - 15:30.

Kram!

Svar: Tack för en god middag och trevlig stund. Puss
Marianne

Postat av: Mimmi

Hoppas verkligen du kommer tillrätta med arytmierna. Förstår att det känns mer än obehgligt.

Svar: Ja, det hoppas jag med. Jag har fått en remiss till Danderyds arytmimottagning och väntar bara på en kallelse.
Marianne

2012-10-21 @ 16:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback