La Cage Aux Folles

I fredags jobbade jag till 13,15. När jag kom hem började jag med middagsmaten. Kycklingfile med gorgonzola och valnötter. 30 min senare kom Iffe och Kerstin. Vi tog en kopp kaffe innan maten blev färdig. När vi ätit tidig middag vilade vi en stund innan vi gjorde oss redo att åka in till stan och Oscars där vi blev bjudna på La Cage aux Folles av Kerstin och Iffe. Vi hann inte längre än till Rosersberg så blev det stopp i trafiken. Eller nästan stopp, det rullade sakta, sakta. Som tur var släppte det efter Väsby och vi hann in i tid. Vi hade bra platser på rad 7 på parkett. Föreställningen var lite mordernare än den vi såg för en massa år sedan. Loa Falkman var suverän som dragshowdivan Zaza. Och hela baletten som var killar. Jag såg det inte först dom var så himla vackra. Efter föreställningen åkte vi hem. Vi stod i kö vid Eugeniabågen i säkert 30-45 min. Hemma tog vi en macka och ett glas öl innan det var dags att hoppa i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback