Torsdag 1 november 2012

Jag jobbade fram till 12. Då åkte jag hem och värmde på rester av tjockpannkakan till lunch. Stefan kom strax efter halv ett. Vi åt lunchen, plockade undan och packade bilen. Strax efter halv två kom vi iväg. Vi ställde kosan mot Siljansnäs och Masesgården i Dalarna. Drygt tre timmar senare var vi framme. Vi checkade in och fick vårt rum. Ett jättemysigt rum i ett av husen på gården. Vi hann att plocka in vår packning innan det var dags att äta middag. När vi checkade in fick vi varsin namnskylt som vi fick ställa ut på det platser vi ville ha i matsalen. Där kommer vi att sitta vid alla måltider under helgen. All mat är vegetarisk och nu var det tomatsoppa och hembakat bröd. Olika röror och grönsaker. Det var mycket gott. Under middagen fick vi lite information om Masesgården och om helgens aktiviteter. Det är Slow weekend. Man ska ta det lugnt, komma ner i varv och ha det bra. Våra guider under helgen var Vibeke Saxe och Jim Sandlund. Vi hade glädjen att ha dem vid vårt bord. Först kändes lite jobbigt. Skulle vi behöva kallprata vid varje måltid. Kallprat är jag inte bra på. Men jag hade inte behövt oroa mig. Dom var jättetrevliga och lätta att prata med. På kvällen var vi med på avslappningsövningar. Jag trodde att jag skulle somna ovaggad men icke. Nu har jag sovit kasst i 4 nätter.

Har problem med att ladda upp bilderna. Jag får göra det senare.

Vårt mysiga rum.
En härlig fruktkorg väntade på oss. Frukt, mörk choklad och lite prover. Trevligt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback