Lördag 10 november 2012

Vi vaknade vid sjutiden. Gick upp på toa men valde sedan att krypa ner i sängen en stund till. Slumrade fram till åtta då vi klev upp och gjorde frukost. Ringde och hörde hur det var med mamma. Hon var flåsig men hade sovit gott. Vi gjorde oss färdiga och åkte och handlade åt mamma och oss själva på Maxi. Därefter hämtade jag hennes medicin på apoteket innan vi åkte hem till henne. Vi fikade och pratade en stund. Vi gick igenom lite papper och räkningar. Sen åkte vi hem. Vi städade hela huset. Behövligt! Till middag gjorde jag grönsaksbiffar, potatisgratäng, stekte champinjoner och rödlök och blandade. Lite tzatziki blev det också. Jag vågade mig inte på svamp/lök blandningen men resten åt jag och det var riktigt gott. I kväll har vi tittat på Så mycket bättre där Miss Li var huvudperson. Även kvällens program var bra. dock utan någon riktig utstickare. Efter det såg vi på Robins som vi spelat in.
Jag känner att jag har en begynnande förkylning. Hoppas att det inte utvecklar sig till någon dunderförkylning. Det har jag varken tid eller lust med. Mitt hjärta eller om det är tarmarna spökar lite med mig fortfarande. Ibland mer och ibland mindre. Jag känner ju att det blir värre när jag ätit så det verkar ju som om det är tarmarna som är problemet. Jag försöker vara försiktig med vad jag äter och tuggar mycket noga. Vi får hoppas att det ger med sig snart.
En bild på mina grönsaksbiffar. Dom ser kanske inte så goda ut men det var dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback