Musöron och Valborg...

Björken har fått musöron och jag har klippt rosorna. Kanske lite, lite sent.
På eftermiddaen gjorde jag en sallad som vi tog med oss ut till Bromsta där vi skulle fira Valborg.
Hela min lilla familj samlad och jag älskar det!
Vi åt god mat på deras uteplats innan det var dags att gå ner till ängen där majbrasan tändes.
Det är tredje året vi är med. Som vanligt inleddes det med tipspromenad. Pga att jag läste frågorna slarvigt svarade jag fel på två frågor och några svarade jag fel på. Tror att jag hade 7 av 12 rätt.
Bonden som äger marken bjuder på fika och godis och alla som är med på tipspromenaden får välja ett litet pris. Jag fick en förpackning disksvampar. Det är väldigt blandat på prisbordet. Melker fick en hjärtformad skål fylld med godis och Mathilda fick en bok. Jättekul att dom ordnar allt så fint.
Vi åkte hem rätt tidigt. Stefan hade lite att fixa med inför idag.
Brasan är tänd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback