Födelsedagsfirande

I lördags passade vi på att fira våra födelsedagar. Min som infaller 27 maj och Stefans den 29 maj. Barnen med familjer, grannarna, fd grannen, mina systrar, min svåger och mamma var med. Vi hade som vanligt strålande sol och kunde sitta ute och fika.
Jag hade bakat den oblligatoriska jordgubbstårtan och en chokladrulltårta med smörkräm. Sandra hade bakat rabarberbullar, kolasnittar, och två sorters macarons.
Vi fick böcker, presentkort, blommor, hink med godsaker bl.a.

När alla gäster utom mamma, Inger och Mathilda gått hem. Vilade mamma och Inger en stund. Jag plockade undan och Mathilda lekte.
Mathilda gick hem innan vi åt middag.
Vi grillade fläskfilé och åt potatisklyftor och tzatziki till.
Sedan åkte mamma och Inger hem.
Vi satte oss och tittade på Melodifestivalen. Omröstningen var så spännande och fast vi skulle upp tidigt kunde vi inte stänga av TV:n utan vi satt och såg Loreen ta hem segern till Sverige. En välförtjänt seger tycker jag. Hon var den enda som stack ut på ett bra sätt.

Tyvärr glömde jag kameran så det enda jag har på bild är tårtan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback