Min helg....

....försvann i ett nafs..
I fredags när Stefan kom hem åt vi sen middag. Helstekt fläskfilé, klyftpotatis, vinsås och sallad.
I lördags plockade vi lite här hemma på förmiddagen. Vid ett plockade vi upp mamma och åkte till Ulriksdals Slottsträdgård för inköp av lite blommor.
Som vanligt när man kommer dit så vill man bara ha och ha.
Det finns ju så himla mycket fina blommor.
Än så länge är det mest penséer och pelargoner i alla dess färger.
Mamma köpte några pelargoner men jag ska försöka föryngra de som jag lyckats övervintra hemma.
Jag köpte några kryddor och två kornettblommor.
När vi plockat det vi skulle ha gick vi till cafét och drack kaffe.
Dom har så otroligt mycket gott att välja mellan.
Det blev en Citron/marängpaj för mamma och mig. Stefan valde en nötkaka med bär och grädde.
På hemvägen stannade vi till på Maxi och handlade lite innan vi skjutsade hem mamma.
Till middag blev det Baconlindad kycklingfilé fylld med mozarella/soltorkad tomat/basilika, potatis och tzatziki.
I dag har vi varit ute hos familjen Ekwall-Öhlin och ätit våfflor. Sandra, Mathilda och Melker var också med.
Barnen hade roligt med Max lilla fyrhjuling medan vi njöt av solen som värmde skönt mot husväggen.
Vid fyratiden åkte vi hem.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken mysig eftermiddag vi hade!



Puss!

Postat av: Marianne

Yes. Det var mysigt.

2012-03-26 @ 10:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback