Midsommardagen....

I dag har jag inte varit hemifrån på hela dagen.
Jag vaknade runt 8,30. Gick upp och gjorde det vanliga ;). Sedan kom Stefan upp och vi fixade frukost.
Sen bäddade jag och satte igång med städningen.
Vi hade medvetet struntat i att städa innan midsommarfirandet. Det blir så mycket spring ut och in då man drar in gräs mm så det är ingen idé.
Men nu var det dags i alla fall. Medan jag började med sovrummet tog Stefan kylen och frysen. Sandra rensade ut en del gammalt redan igår och nu slängde Stefan ännu mer. Vi är slarviga med datummärkning och att hålla efter sånd som inte är så fräscht bland grönsakerna. Skärpning behövs.
Stefan åkte också iväg till miljöstationen med plast, papper och metall.
På eftermiddagen innan middag gick/joggade jag i 30 min på löpbandet.
Under tiden städade Stefan av i kök, vardagsrum och tvättstugan. Jag behövde bara skura golven där.
Sen röjde vi undan extrabord och stolar i uterummet och dammsög av golvet.
Jag värmde upp rester från igår och gjorde lite ny tzatziki. Till det tog vi det lilla vin som var kvar i en flaska.
Ute har regnet hängt i luften till och från.
Nu i kväll är jag så trött så jag funderar på att hoppa i säng fast klockan bara är 21,15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback