Eländig sommardag....

Fy sjutton vilken eländig dag det blev idag. Vädermässigt alltså.
Jag vaknade av klockradion där dom talade om att det skulle regna hela dagen. Det skulle regna MYCKET. 
Ute blåste det höststorm. Det var bara dryga +10 och regnet vräkte ner.
Då var jag glad att det inte var min första semesterdag.
På jobbet hände inte speciellt mycket. Det gamla vanliga bara. Bokföring, registrering mm.
4 stycken gick på semester så det var rätt tomt.
Efter jobbet åkte jag förbi Maxi och handlade lite.
När jag kom hem gick/joggade jag på löpbandet i 30 min.
Precis när jag var klar kom Stefan hem från spinningen och strax efter kom Sandra.
Jag gjorde en kycklingsallad till middag. När vi ätit kom Melker som var ute och cyklade med en kompis och en liten stund senar dök även Mathilda upp.
Så gick det med Sandras barnfria stund. Nu när dom blivit så stora och rör sig ute i området går det inte att smyga undan längre.
Dom stannade kvar en stund och Sandra gick igenom gamla foton.
Vid åtta åkte de hem igen. Jag började med matlådor samtidigt som jag tittade på Lotta på Liseberg.
I dag har jag fått brev från Attunda tingsrätt ang. god man ansökan. Dom vill ha in kompletteringsuppgifter. Varför stod det inte på ansökan vad dom ville ha. 
Vi måste komplettera med :
-Personbevis på pappa
-Läkarintyg på pappa
-Lämplighetsintyg på mig
-Samtycke från maka/barn att jag får bli god man.
Nu kommer det att ta ännu längre tid. 
Det bästa vore ju om biståndshandläggaren kunde få ett samtycke från pappa istället. Då skulle vi slippa det här med god man.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback