Söndag 8 juli

Jag vaknade vid 8-tiden.
Vi åt frukost och satt kvar vid boret en lång stund efteråt.
Halv tolv hämtade jag upp mamma och vi åkte till Dressman där hon skulle köpa några skjortor till pappa. Han har det så bra på Äldreboendet att han bara blir större och större. Han växer ur sina skjortor i rasande fart.
Nu fick hon köpa en skjorta i strl. 3XL. 
Vi passade också på att handla middagsmat. Därefter skjutsade jag mamma till pappa. Jag ville inte gå med in idag. Jag tycker att det är så jobbigt. Vi kan ju inte prata med varandra och han är mest intresserad av att mamma kommer. Jag tycker att det är jättejobbigt att lämna honom när det är dags att gå.
Jag åkte hem i stället. 
Jag plockade lite och åt lunch och efter ett par timmar ringde mamma och ville bli hämtad. 
När vi kom hem satte mamma sig och bläddrade i tidningen medan jag gick ner i skogen för att se om det fanns några blåbär. Men det var dåligt. Kanske har någon annan varit före eller så blir det dåligt i år. Fast jag hört motsatsen.
Jag plockade av lite jordgubbar i stället.
Jag hjälpte mamma med några betalningar och vi tittade på en del foton.
Därefter började jag med middagen. Toscansk Tomatpaj. Till den gjorde vi sallad och tog lite rött vin.
På TV var det ingenting att se så vi spelade några omgångar Yatzi i stället. 
Stefan visade mamma sina filmer från hans och Nicklas USA resa. 
Vid halvelva var vi trötta hela bunten och gjorde oss i ordning för sängen.
Mamma fick inviga vår nya säng i Sandras gamla rum. Den som jag köpt som tillflykt om Stefan snarkar för mycket. Det lustiga är att jag inte behövt flytta till den en enda gång sedan den köptes.
 
Mamma fick inviga nya sängen.
 
Toscansk Tomatpaj.
Inte mycket kvar. Det är så gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback