Min helg.....

I fredags fick jag hänta lillskrutten Max på dagis. Finns det något härligare än när barnbarnen kommer springande och slänger sig i famnen när man kommer. Nej det gör det inte!
Max kom springade och hoppade upp i min famn och verkligen kramade mig hårt. 
Vi plockade ihop allt han skulle ha med sig hem och gick till bilen och åkte hem till dem.
Där lekte vi nästan hela tiden i sandlådan. Jag gjorde crossbanor som vi körde hans små crossmotorcyklar på.
Runt halv fyra kom Nicklas hem. Då gick vi in och åt lite mellanmål. Max tittade på traktorer på Ipaden. Han älskar bilar, traktorer och crossmotorcyklar. Hans fröken på dagis sa att han mest leker i sandlådan eller cyklar runt och leker att han åker cross eller fyrhjuling. Äpplet faller inte långt......
Max tittar på traktorer på Ipaden.
 
Vid femtiden sa jag hejdå och åkte hemåt. Var bara hem och vände innan jag åkte till Eurostop. Jag var in på Kapp Ahl och köpte två toppar med 3/4 ärm och gick sedan in på Maxi och handlade lite mat.
Väl hemma gjorde jag iordning Saffranspasta med kyckling och räkor. Satte mig i uterummet och åt. Jag gjorde något som jag mycket sällan gör när jag är ensam. Jag öppnade en liten flaska vin och tog ett glas till maten. Halv tio kom Stefan hem från Holland. 
 
I lördags morse vaknade jag tidigt, starx efter sju. Vädret var uselt. Det regnade och blåste halv storm ute. Gick och fixade frukost och vid åttatiden kom även Stefan upp. Det blev en lång härlig frukost innan vi beslutade oss för att åka till Stinsen och sedan Ulriksdals handelsträdgård. På Stinsen köpte jag två toppar, två linnen och två blusar på rea. Jag hittade ochså ett par Ecco ballerinaskor som faktiskt passade mina jobbiga smala fötter. Även dom på rea. Stefan hittade också skor. Gråa seglarskor med 30% rabatt.
Mina reafynd.
Efter det åkte vi vidare till Ulriksdal. Vi började med att fika. Dom har otroligt smarriga mackor. Jag tog en ägg och laxmacka och Stefan tog en tomat/mozzarella. Nu tittade solen fram och vi kunde sitta ute och fika.
Smarrig laxmacka
 
Sen började vi plocka växter till våra krukor hemma. 
Åh... man blir ju galen. Det finns så himla mycket fina blommor. Man vill ha allt! Vi plockade i alla fall i hop växter och en säck med jord för dryga tusenlappen innan vi var nöjda. 
På hemvägen stannade vi till på Eurostop och Stefan köpte shorts och några tröjor på Dressman. Det blev också lite komplettering på Maxi. När vi kom ut från Maxi satt mamma där på sinn rullator. Hon väntade på sin väninna som handlade i kiosken. Vi hade fullt i bilen så tyvärr kunde dom inte få skjuts av oss hem.
Väl hemma igen fikde vi innan jag satte fart och planterade alla växter. 
Fyra olika krukor blev det. 
 
 
Därefter åt vi middag. Medelhavsbiffar med klyftpotatis och resten av vinet i flaskan som jag öppnade kvällen innan.
Vi tittade på Sommarkrysset med Gry Forsell.
 
Även i morse vaknade jag tidigt. Jag låg kvar och lyckades slumra till en stund men vid åtta gick jag upp.
I dag var det strålande fint väder. Härligt.
Jag gjorde frukost och strax kom även Stefan upp. Vi kunde sitta i uterummet och äta. Mysigt.
Sedan blev det en massa pysslande i trädgården. Vi monterade upp poolen och började fylla den med vatten.
Vid tre åkte vi och hämtade upp mamma som varit och besökt pappa. Vi köpte med oss en tidning till pappa.
kramade och pussade lite på honom innan vi tog mamma med oss och åkte hem. Det är fruktansvärt jobbigt att lämna honom sittande i entren till boendet. Jag klarar inte att vända mig om och titta på honom. Vad tänker han? Vad känner han? Usch, jag blir gråtfärdig bara av att tänka på det.
Vi skjutsade hem mamma och följde med upp och fikade. Jag hade med ett nytt överkast till mammas säng och lite vattenväxter till hennes lilla damm på balkongen. 
Innan vattenväxterna kommit på plats.
 
En timme senare åkte vi till Eurostop (i dag igen) för att köpa överdrag och nytt filter till poolen.
Nu stundar en sista arbetsvecka innan vi har fyra veckor semester. Det ska bli riktigt härtligt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Myshelg!

Fina fynd och fina blommor!
Var ju där och åt lunch i torsdags.. så jag håller med om blommorna.. man vill ha allt!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback