Måndag 16 juli

Efter frukost packade vi in allt i bilen och påbörjade vår Skånetrip. Vädret var inget vidare blåsigt och regning och kallt.
 
Vårt första stopp (efter lite velande) blev Lavendelgården i Olsäng. Men döm om vår besvikelse när det visade sig att just måndagar är det stängt.
 
Nästa stopp blev på Rökeriet utanför Åhus. Stefan och jag stannade där för några år sedan då vi var på väg hem från Skåne. Då åt vi en himelskt god Lax. Nu tog vi dagens som var en fisksoppa med rågbröd och smör.
Det var gott men lite snålt med fisk i soppan och lite för mycket paprika. 
 
Efter det tog vi oss vidare ner till Brösarp och Talldungens Gårdshotell. Mycket trevligt litet hotell. Ägarna Emma och David flyttade från Uppsala förra året för att ta över hotellet. När vi var där förra året hade de precis tagit över.
Otroligt gästvänliga och trevliga människor. Rummen är så mysiga. Och vi fick samma rum som förra året, 
När vi checkat in skulle jag gå ut och hämta något i bilen. När jag kom tillbaka stod en man med bekant utseende i entren. Jag hajade till och sa hej. När jag passerat kom jag på vem det var. Leif GW Persson. Uppklädd i kavaj och med blombukett och en flaska Champagne/Vin.
När jag kom upp till rummen och berättade för dom andra vem som stod där nere blev jag lite osäker. Var det verkligen han?
När vi installerat oss tog vi en tur till Kivik där vi, gick ner och tittade på havet vid Badhotellet, tittade lite i butiker och köpte vykort innan vi letade rätt på ett café där vi kunde fika.
Vad får vi då se i bröddisken? En bakelse, en enda kvar, med en bild:
 
Jag frågade biträdet varför han var på bild och då visade det sig att han just den dagen fått Pratenpriset (senare såg vi ju att det varenda löpsedel hade ordväxlingen mellan honom och Björn Ranelid som huvudnyhet) Då blev jag ju säker på att det var honom jag sett på hotellet. 
 
På kvällen hade vi bokat bord på hotellets restaurang. Det var också nytt för året. Förra året kunde man bara äta frukost. 
En trerätters meny kostade bara 325:- men vi var så mätta att det bara blev en rätt.
Stefan och jag provade Porschetta med bönor. Så himla gott! Mamma och Inger åt Lax.
Maten ser kanske inte så god ut men var ljuvlig!
 
Mycket nöjda och lagom mätta lämnade vi Restaurangen/Matsalen och gick till våra rum. Det blev en tidig kväll då vi alla var lite trötta.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback