Varför....

...går helgerna så sablans fort?
...vinner jag aldrig på lotto?
Helgen hann inte ens börja innan den var slut.
Ändå var jag ledig i fredags och fick alltså tre dagar ledigt.
I torsdags var vi barnvakt till Max. Hans föräldrar skulle fira hans mosters 18-årsdag med middag på restaurang.
När vi kom till dem hade Max redan somnat. Stefan och jag åt fläskpannkaka som Sandra fixat innan dom stack.
Efter det åkte Stefan på gympa och jag satte mig framför TV-n. Tio över åtta vaknade Max och ville inte somna om igen. Han och jag satt och tittade på Copy Cat singer tills Stefan kom tillbaka. Någon halvtimma efter det kom även Nicklas och Sandra hem. Då var det full fart på Max igen.
I fredags gjorde vi inte så mycket. Stefan jobbade halva dagen och efter det åkte vi och handlade lite mat både till oss och till mamma och pappa.
Kvällen blev lugn. Lite tv-tittande bara.
I går morse vaknade jag med ett ryck och bultande hjärta. Jag drömde att Mathilda lekte i vattnet vid en brygga. Hon låg raklång och sjönk ner. Jag tog tag i hennes röda bävernylonoverall och drog upp henne några gånger. Men så sa hon att jag inte skulle ta tag i henne hon ville se hur länge hon kunde vara under vattnet. När jag tittade till låg hon på botten utan att försöka ta sig upp. Jag slängde mig i för att dra upp henne men då flöt hon bara iväg. Hela tiden gråtandes. Hon bara gled ifrån mig. Jag hade svårt att titta under vattnet och hon försvann. Då vaknade jag. Efter det vågade jag inte somna om. Det var så läskigt. Varje gång jag blundade såg jag vattnet.
Efter en lång härlig frukost gjorde vi oss iordning och åkte och köpte blommor och fågelmat.
Halv sex gick vi iväg till en gammal arbetskamrat till mig. Vi var bjudna på middag. Vi har inte träffats så på nästan 20 år. Stött på varandra då och då på Coop. Nu fick vi till en tid att ses över en bit mat.
Det blev en trevlig kväll med god mat och en massa prat. Plötsligen var klockan 01 och vi bröt upp och promenerade hemåt. Vi kom i säng runt två och det tog en stund innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback