Men åh.....

Vad jag längtar efter sommaren nu. Har vintern väntat så här länge med att visa sig kan den gott vänta till i december.
Jag vill kunna sitta ute i mitt älskade uterum och bara njuta av ljuset.
I dag skulle vi ha åkt på bio igen. Stefan har fortfarande två biljetter kvar som han vunnit på jobbet. Dom går ut nu i veckan så detta var sista chansen. Stefan bokade platser men vi ångrade oss och stannade hemma istället.
Vi tog en tur ner till Steninge slott där vi tog en promenad i parken innan vi gick in i butiken och köpte en grej att ha diskmedel, disktrasa och diskborste i. Vi strosade runt en stund och tittade pa alla fina saker som vi absolut inte behöver.
Efter en snabb tur till Maxi åkte vi hem och åt en sen lunch innan vi satte fart med klädkammaren. Vi rev ut allt utom hyllorna då. Sedan gick vi igenom allt och kastade det som vi inte behöver. Så skönt! Nu finns det faktiskt lite plats över om vi skulle behöva lägga in något där.
Medan Stefan åkte till miljöstationen med en del av det vi sorterat ut så började jag med middag.
Smörstekt torsk, romsås, morotsslantar stekta med vitlök och till det kokt potatis. Gott!
Kvällen tillbringar vi i lugn oh ro framför TV:n.
Vi ska väl titta på ytterligare ett avsnitt av Våra vänners liv.
Några bilder från dagen.
Där framme ligger det lilla slottet.
En del byggnader i slottsparken förfaller
Det gamla slottet. Förfallet. Men det verkar som om dom jobbar med det.
Solen går ner över Steningeviken
Jag tycker att ladugården där butiken och restaurangen ligger är så vacker. Jag blir glad av att se den.
Vårt lilla inköp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback