Vinter, ilande tänder och bullbak..

Nu är det kallt. -8 och det känns även inomhus. Dom har hotat med massor av snö men här har det bara kommit några flingor hitills. Hoppas att det inte blir för mycket snöande i natt.
I dag efter jobbet åkte jag hem och hämtade en burk med lasagne som jag gjorde i går. Sedan åkte jag hem till mamma och bjöd henne på den. Medan maten värmdes gjorde jag degen så att den kunde jäsa medan vi åt.
Efter middagen hann jag sätta upp bilder på barnbarnsbarnen i mammas och pappas sovrum. När vi sedan satte oss och tog en kopp kaffe kom jag på att degen jäst klart för 30 min sedan.
Jag bakade ut degen och gräddade bullarna innan jag åkte hem igen.
Jag har haft lite problem med en tand långt bak i nedre käken. Nu har en annan tand på andra sidan också börjat ila. Det är nog dags att ringa tandläkaren. Och jag kan riktigt höra hur det klirrar i tandläkarens kassa. Det blir nog ingen billig historia.
Fryser fåglar om sina fötter?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaaa... det gör dom säkert...

Stackare :)



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback