Pysselkväll

I tisdags jobbade jag som vanligt. Efter jobbet åkte jag hem och väntade på att det skulle bli dags att gå över till grannen Ann-Marie som höll i månadens "syjunta". På vägen hem stannade jag till hos mamma och hämtade en paketavi på ett paket som jag skulle hämta ut åt henne. Samtidigt fick jag ett julkort som min pappa fått hjälp att göra. 
 
 
Jag blev så glad men ändå så ledsen. Min älskade pappa har fått hjälp att göra kortet och skriva Pappa.
 
Medan jag väntade kom Stefan hem från en jobbresa till Norge.
Hos A-M bjöds vi på goda rullader av rimmad skinka, potatis och sås. Till efterrätt bjöds vi på god äppelpaj med vispgrädde. 
Efter maten gick Eskil över till Stefan och vi tanter tog fram julpysslet som A-M köpt. Det var två olika pyssel. 
En liten ängel gjord av en plastprisma och pärla. Och en prisma med pärlhängen. Vi började med prisman med pärlor. Det var ett riktigt pillgöra och resultatet blev ju inte så lysande. Änglarna blev lite söta i alla fall.
Jag fick bryta med att göra en gammeldags smällkaramell för att orka med pillandet igen.
Strax efter 22 bröt vi upp. Då var jag så trött. Jag gick i säng nästan direkt när jag kom hem igen.
 
 
 
 
Innan  
Färdigt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback