Julpynt och första advent

På fredagen hjälpte jag mamma att sätta upp ljusslingor på balkongen. Jag gjorde middag till som vi åt tillsammans Senare på kvällen kom Stefan hem från en jobbresa.
Resten av helgen blev ganska lugn. Vi städade på lördagen. Vi köpte utegran och satte upp den sedan satte vi upp alla stjärnor och ljusstakar. På kvällen blev det TV-tittande.
Söndag och första advent. Vi tog en tur till Steninge Slotts julmarknad. Innan vi gick in gick vi ner till slottet och ner mot Mälaren. Det var otroligt vackert. Kallt men soligt och lite snö.
Sedan gick vi ett var på julmarknaden. Det känns som om det är samma julmarknad som alla tidigare år. Har man gått där ett är så kan man den.
 
På eftermiddagen kom barnen med familjer på middag. Jag hade gjort en mustig köttgryta med smak av öl. Barnen fick hamburgare.
Alltid trevligt att ha dem här. Det blev en tidig middag med tanke på att det är skola och dagis dagen efter.
Sol över Steningeviken
 
Mustig köttgryta. Var godare än den ser ut här
 
Max, Sandra och Nicklas bygger pussel efter middagen
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Ö

Måste ha varit en knivigt pussel, så koncentrerade vi ser ut :) Kram

Svar: Haha...jag det var väl puzzel för barn mellan 3 och 6 år :)
Marianne

2012-12-20 @ 22:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback