Barnvakt och tomteparad

Lördagen efter julmiddagen var vi barnvakt till Max. Som vanligt gick det galant. Vi sov hos honom och vid lunchtid på söndagen kom Sandra och Nicklas hem igen. Stefan och jag åkte hem och förberedde fika inför tomteparaden. Då ringde mamma från Ärlinghem. Pappa var dålig. Jag slängde mig i bilen och åkte dit. Pappa var svag och vinglig. Han hade inte kissat på ett dygn. Personalen bäddade ner honom och kontaktade en sköterska. Vi kunde inte göra något så jag tog med mig mamma hem igen. Vid fyratiden kom Sandra, Mathilda, Melker, Veronica, Thyra och Esther. Lite senare kom även Nicklas, Sandra och Max. De gick med i tomteparaden tills den var nästan framme hos oss. Då kom dom in och hann hänga av sig innan det knackade på dörren och tomten kom med godispåsar till alla barnen. Efter det fikade vi alla tillsammans. Pappa fanns i våra tankar och vi inväntade besked från sköterskan. Hon ringde senare och berättade att pappa skulle köras till Danderyd för kontroll. Stackars lilla pappa. Det blev en orolig natt för oss.

Nu kom bilderna i fel ordning.

Tomten knackade på.

Max spelar racerspel på Ipaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback