Sammanfattning......

Jag har inte hunnit med att skriva ner vad vi gjort så nu får det bli en sammanfattning. Jag vill ju kunna gå tillbaka och uppdatera mig när jag funderar över något.
 
Helgen 28-29/7 var vi barnvakt till Max.
För första gången skulle han sova borta. Jag kan erkänna att jag var nervös över det. Men det gick bra. 
Vi hämtade honom på lördag eftermiddag och och återlämnade honom vid lunch på söndagen.
Så mycket sömn blev det inte för min del den natten.
 
 
Jag hann slumra till någon halvtimme innan det var dags att göra sig iordning och åka till Saltsjö-Boo där vi var bjudna på middag hos Stefans chef.
 
Det blev en trevlig kväll med god mat. Vi satt ute hela kvällen. Det är enda kvällen vi har kunnat göra det i sommar. Visserligen började det regna lite senare och då blev det lite kyligare. Jag som inte sovit så mycket blev både trött och frusen. Jag lyckades i alla fall ta oss hem utan att somna.
 
På måndagen åkte vi med Sandra och barnen på båtutflykt till Fjäderholmarna. Vi hade tur med vädret. Och det blev en trevlig dag. Enda smolket var när vi skulle äta lunch på Skärgårdsgrillen. Vi beställde stekt strömming med potatismos och lingon. Vi fick vänta hur länge som helst på maten och när den äntligen kom var strömmingsbitarna minimala och lingonen var slut. Sandra som sett hur andra strömmingstallrikar sett ut sa att våra bitar bara var hälften så stora. Hade det inte varit sån kö skulle vi ha klagat. Vi fick ju ändå betala 125,- och det var det inte värt. Vi hade tänkt bada men dels så mulnade det och sedan var stranden inte så rolig så vi strosade runt och tittade i ateljerna och butikerna innan det var dags att ta båtn tillbaka in mot stan.
Vi hade parkerat på Riddarholmen så vi promenerade genom Gamla stan på väg till bilen.
När vi kom till Riddarholmen behövde jag sökaupp en toa och då passade dom andra på att beställa fika i en kiosk nere vid kajen.
Det blev en mysig dag.
 
 
I väntan på båten till Fjäderholmarna
 
Där kommer den!
 
 
 
 
 
Mackmyra museet
 
 
 
 
 
 
 
En sista fika innan vi åkte hem.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback