Några härliga dagar....

...blev det efter hemkomsten från Skåne. Vi hade ganska bra väder och på torsdagen satt vi faktiskt ett bra tag i våra baden baden och bara njöt. Läste, fikade tog hand om tvätt och hade det allmänt gott. Den typ av semesterdagar som jag älskar och som det blir allt för sällan. Mamma var och hälsade på pappa på sjukhuset och han repade sig snabbt när han fått vätskedrivande medicin.  För oss blev det en lugn helg med mest en massa plockande och slappande. Lite pyssel i trädgården mm. 
På måndagen skrevs pappa ut från sjukhuset och mamma och jag var på Ärlinghem och tog emot honom.
Det var en lite trött men ganska ok pappa som kom tillbaka med sjuktransport. 
Vi stannade kvar och fikade och pysslade om honom lite innan vi åkte hem igen. 
På onsdagen åkte vi ut  till Eva och Thord i Saltis. Vi var där strax efter tolv. 
När vi kom bjöds vi på kantarellmacka och kaffe. Vi tog en 4 km lång promenad på Skogsö innan vi åt middag.
Ungsbakad lax med goda tillbehör. Stefan och Thordan tog ett snabbt dopp när vi kom tillbaka från promenaden. Vi hann träffa familjen Christian med familj innan det var dags att tacka för oss och åka hemåt igen.
 
Jag hade kameran med mig men glömde att använda den.
Två foton tog jag och då var det med mobilen:
 
 På fredagen hade vi Mathilda hos oss. Melker var hos en kompis på Ingarö. Sandra och Micke var på Kent i Eskilstuna.
Vi Tog en tur till Maxi och handlade. Sedan var vi ute hos Sandra, Nicklas och Max för att titta på dom söta små kattungarna. 
På kvällen tittade vi på TV och spelade Yatzy. Vi somnade inte förrän klockan var nästan två på natten och sov till strax före nio. Mathilda kom upp halv tio.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback