Minneslunden och Gamla Linköping

På lördagen efter en lång frukost packade vi våra väskor och tackade för oss. Vi åkte in och mötte Sandra och barnen på kyrkogården där vi satte blommor i minneslunden där Stefans föräldrar ligger.
Medan vi väntade in de andra satt vi på en bänk och pratade om vad som händer när man dör. 
Då kom helt plötsligt en stor insekt av något slag spatserande på grusgången. Den gick rakt fram mot soffan där vi satt. Klättrade upp längs soffans ben och satte sig på armstödet precis vid Stefan. Där satt den en bra stund. 
Vi sa att det var någon av hans föräldrar som kom och ville hälsa.
 
 
 
Efter kyrkogården åkte vi till Gamla Linköping.
 
Första stoppet blev i Cloettas butik! Jag som inte ens äter godis!
 
 
Vi fikade på Dahlbergs Kafé. Lite suddig bild tyvärr.
 
Här fick man prova att skriva med riktig bläckpenna.
Det gjorde jag ju i skolan när jag var liten men det var svårt nu när jag testade här.
 
 
 
 
 
Efter besöket i Gamla Linköping skildes vi åt. Stefan och jag åkte hemåt och Sandra och barnen skulle stanna till hos Åsa i Nävekvarn.
 
Vi tänkte att vi skulle stanna i Stegeborg och äta mat på vägen hem. När vi närmade oss Stegeborg öppnade sig himlen. Vi parkerade men blev sittande i bilen en kvart för att vänta ut regnet. 
Det ser nästan ut som om vattnet står upp på halva vindrutan men så illa var det inte. Men det skvalade rätt bra.
 
När vi väl kunde gå ur bilen visade det sig att dom just då stängde för att öppna kvällsserveringen en timme senare. Skit också. 
Då bestämde vi oss för att åka vidare till Mauritzbergs slott i stället. Där har vi fått den godaste fisksoppan jag ätit någon gång. När vi kommer dit visar det sig att slottet är abbonnerat hela kvällen!
Det slutar med att vi får äta på det gamla vanliga stället, Stavsjö krog.
Sen var det bara raka vägen hem!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback