Fredag med Putte

 Idag tog vi det ganska lugnt på morgonen. Vi fick ett trevligt Face Time samtal från Melker i Berlin. Det var nog roligt både för Putte och Melker.  Sedan skulle jag sy gardiner till gammelmorfar.
Då var han lite nyfiken på den spännande symaskinen där nålen gick upp och ner fort, fort. Men jag  sa att det var lite farligt att peta där. 
Sedan skulle jag gå till gammelmorfar och morfar skulle dammsuga så då satte Putte sig i en solstol och njöt av det fina vädret. 
När jag kom hem igen var gammelmormor också med. Medan jag plockade i ordning lite läste gammelmormor saga för Putte.
Sedan var det dags att laga middag. Även om Putte inte är intresserad av att äta så var det spännande att titta på
Resten av kvällen har vi suttit och pratat och myst i uterummet. Jag tror att gammelmormor tycker att Putte är gullig för hon satt och klappade på honom titt som tätt.
 I morgon kommer Melker hem igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback