Första arbetsveckan....

Jag kan inte påstå att jag längtade tillbaka till jobbet efter semester. Det var en del pappershögar som låg och väntade på mig. Hälften av personalstyrkan har fortfarande semester. Dagarna har varit så fyllda med jobb så veckan gick fort. I tisdags kväll bytte jag om direkt efter jobbet och gav mig ut på en rask promenad. 7,5 km blev det. Jag till och med joggade lite på slutet. 1 tim och 10 min var jag ute. Stefan och Nicklas var ute och cyklade. Träning inför Cykelwasan. På torsdagen åkte Stefan upp till Sälen där dom skulle bo under tävlingen. Jag var och hälsade på mamma efter jobbet. Hon bjöd på ungsbakad lax med romsås. I fredags efter jobbet hämtade jag mamma och vi åkte till Mio i Barkarby där vi skulle hämta en sänggavel som hon beställt. Nu när pappa inte kommer hem mer så har hon lämnat tillbaka hans "sjukhussäng" och gjort det lite mysigare i sitt sovrum. Vi gick också in en sväng på Chilli där mamma köpte en söt liten gryta som passande nog hette Britt. Sedan gick vi in på Ikea där vi fikade. Kaffe och en stor räkmacka som vi delade på. Jag köpte nya dricksglas, några nya vinglas, ett turkost duschdraperi och en liten orkide. Sedan åkte vi hem till mamma igen. Jag hjälpte henne att få sänggavel på plats innan jag åkte hem. Jag var så trött att jag ville åka hem och bara vara. Jag har känt av en del arytmier de senaste dagarna och det är jobbigt. Gick och lade mig rätt tidigt och läste.

Mammas nya bord och stolen som Eva målat om till henne

Mina nya dricksglas

Sängen med sänggaveln på plats.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tänk, nu är du redan inne på arbetsvecka nummer två.. det går undan!

Vad fint hon fick det mormor!

Schas iväg nu alla dumma arytmier!!!

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback