Så åkte jag dit....

Varför satt jag på jobbet innan påsken och sa att jag klarat mig från sjukdom i år. Alla runt omkring mig på jobbet har varit sjuka. Stefan har varit förkyld sedan början av mars.
Jag började känna av halsen i söndags och förstod väl att det var kört.
Natten till måndagen var jobbig. Jag svalde, svalde och svalde. Sov inte många timmar. Varje gång jag slappnade av lite så kliade det i halsen och jag vaknade till.
Det gick ganska bra under måndagen och det kändes inte som om det blev nämnvärt sämre.
Natten till i dag blev snäppet värre.
Jag sov halvsittande i soffan i TV-rummet. Jag var tvungen att åka till jobbet för att göra några betalningar och slutföra bokföringen för mars månad och skicka den till revisorn. Jag trodde nog att jag skulle orka att stanna hela dagen men vid lunch kände jag att det inte fungerade så bra.
Jag fixade det jag tänkt mig och tog sedan min matlåda och åkte hem.
Efter lunchen lade jag mig på soffan för att läsa men jag somnade nästan omgående och vaknade inte förrän halv fyra igen. Efter det har jag mest datat, wordfeudat och läst.
Jag tycker det är rätt trist att vara hemma och vara sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback